Machu Picchu

Trip Start Mar 04, 2013
Trip End Jun 25, 2013

Flag of Peru  , Sacred Valley,
Thursday, April 25, 2013

Vandaag gingen we eindelijk naar Machu Picchu, een van de zeven nieuwe wereldwonderen. We hadden gisteren al een kaartje gekocht, omdat dat alleen in Cusco of Aguas Calientes kan en niet bij de ingang. Een kaartje kost trouwens bijna 40 euro, dus je hebt wel erg het idee dat je genaaid wordt. Vooral omdat de bus naar boven ook nog eens 15 euro kost en je voor een bakkie koffie 6 euro betaalt. Maar goed, als je het wil zien, heb je weinig keus. Dus zijn we met de bus naar boven gereden, wat nog best wel een spannende rit was. De weg is smal en niet geasfalteerd en je rijdt naast een afgrond zonder hekje of iets. Op een gegeven moment kon je een deel van Machu Picchu al zien liggen op de berg.

Eenmaal binnen zijn we eerst een stuk omhoog gelopen en dat was achteraf best een goed idee, want hierdoor was het eerste wat we van Machu Picchu zagen gelijk een mooi overzicht. Het was echt waanzinnig mooi om te zien. We zijn met z'n allen nog een stuk omhoog gelopen, maar alleen Mark en ik (verrassend) zijn echt helemaal omhoog gegaan. Op een gegeven moment stonden we ook op de plek waar de foto voor op de ansichtkaarten gemaakt wordt. Daarna zijn we weer naar beneden gelopen en samen met de rest door het complex gegaan. Maar het mooiste was toch wel het uitzicht van bovenaf.

Jaap en Karin on

Super mooie foto's!!!

Ans on

Zeker mooie foto's weer te gek