I mayaernes fodspor; Xunantunich

Trip End Feb 02, 2013

Flag of Belize  , Cayo,
Tuesday, January 8, 2013

Og Cahal Pech vel at mærke er to store maya landsbyer lige ude for San Ignacio. Vi snuppede en meget tidlig morgenbus, da vores tubing tur blev aflyst pga. for meget vand i floden. Så op af formiddagen gik vi rundt i Xunantunich (det betyder; sten kvinden) og så de smukke templer, der er bygget ca 400-600 år før vor tidsregning. Vi lavede klappetesten mellem pyramiderne og kunne høre ekkoet og derefter klatrede vi op på den ene pyramidetop efter den anden. Da vi forlod Xunantunich tog vi bussen mod Cahal Pech, der er en anden mayaby her i området, der også er blevet gravet fri. Med solen bagende i hovedet og 33 grader så var det en anelse hedt at gå rundt oppe på toppene, men det var turen værd. Vi tog tilbage til San Ignacio og fik købt en masse nye bøger i en secondhand boghandel, da der ikke findes almindelige boghandlere med nye bøger her. Vi spiste en skøn frokost omkring eftermiddagstid og i morgen skal vi ud til den berømte Actun Tunil Munic grotte, hvis vejret holder.