Finca El Paraiso og El Boqueron

Finca El Paraiso Izabal
Read my review - 3/5 stars

Flag of Guatemala  , Izabal,
Wednesday, January 2, 2013

Vi stod igen tidligt op og fik morgenmad for så igen at indse, at guatemalernes tidsfornemmelse er noget bagefter vores egen. Idag skulle vi først med båd (lancha) til Rio Dulce, hvor vi blev stoppet - ja proppet - ind i en minibus, der skulle køre os til det 12 meter høje varme vandfald, der falder ned i nogle ferskvandspool. Vi begik os op igennem den subtropiske jungle og hoppede i bikinierne og ned i det varme vand. Efter et par timer med baden, tørren og spisen tog vi en bus videre til El Boqueron. Her blev vi mødt af en masse børn, der tjener deres levebrød ved at tage turister op i en træbåd og sejler med en enkelt åre mod strømmen op af floden. Den smalle passage førte os op igennem 100 meter høje klippeskrænter, der står lodret ned til vandet. Gamle maya huler og ansigter er hugget ud i granitten og de lokale står og fisker på stenene i floden. Regnskoven kryber, snoer og sniger sig ned af siderne og oppe foroven danner træerne en kæmpe hvælving og kun ganske lidt sollys trænger ned. Man får helt ond i nakken når man skal prøve at indtage hele dette fantastiske syn fra f(l)od til top. Her føler man virkelig, at man sejler ind til den forsvundne by. På den anden side skinnede solen fra en skyfri himmel og vi prajede en bus hjem til Rio Dulce, snuppede en lækker smoothie på Sundog Cafe og tog tilbage til hotellet for at spise aftensmad til lyden af flodens stille vuggen, inden vi blev ædt op af myg og tog en natbåd mod El Tortugal, og dermed tog vi afsked med Katrine og Mathilde. Her skulle vi ikke sove i bungalow som første gang, men derimod oppe under palmeloftet, på nogle piller i vandet og nærmest under åben himmel - dog med myggenet henover. Man bliver kun en anelse søsyg af at ligge deroppe når bølgerne slår mod hytten.

My Review Of The Place I Stayed

Loading Reviews