Rio Dulce og Livingston

Trip Start Aug 06, 2012
Trip End Feb 02, 2013

Flag of Guatemala  , Izabal,
Tuesday, January 1, 2013

Efter El Remate tog vi en bus ned til Rio Dulce. Dog med et længere stop på en rasteplads, fordi chaufføren glemte at sætte os af. Så vi måtte sejle frem til vores hotel midt om natten. Ved Rio Dulce der udmunder i det caribiske hav - er Mellem Amerikas svar på Venedig og utrolig smukt og frodigt og alle husene ligger på piller ved vandet. El Tortugal var vores første hotel med en lækker bungalow og derefter flyttede vi til Hotel Kangaroo, hvor ejeren er en energisk australier. På nytårsdag tog vi en afslapnigsdag, spiste lækker seafood med kæmpe rejer, hvidfisk og alt andet havhjertet begærer og derefter sejlede vi hen til Mellem Amerikas længste bro og så fyrværkeriet og skålede i champagne 7 timer efter, at Danmark var hoppet ind i det nye år. Vi stod tidligt op d. 1. Januar for at tage en colectivos båd ud til udmunding ved det caribiske hav. Turen derud så bi hvordan gekkoer og varaner lever på øerne i floden og holdt inde ved varme kilder og børn kom sejlende i deres egne små trækajaker og prøvede at sælge os træting. Floden snævrer til ved udmundingen og klippevægge tårner sig højt op over ens hoveder og lianer og træerne spejlede sig i floden Vi stod af lige ved udmundingen i Livingston, der er en multikulturel by, hvor mange snakker op til 4-6 sprog, da alt fra afrikanere, sydamerikanere, jamaicanere og amerikanere lever i en skøn afslappet enighed. Vi tog en taxa ud til the Seen Altars, der er en serie af ferskvandspool og gik den smukke tur ud langs alle de skønne palmebesatte strande. Tiden løb desværre fra os og vi måtte tilbage til båden og sejlede hjem i fuld fart og vind i håret, lidt flere bølger i flugt med pelikanerne og fiskehejrene.