El Remate

Trip Start Aug 06, 2012
Trip End Feb 02, 2013

Flag of Guatemala  , Fronteras,
Sunday, December 30, 2012

Morgenen efter Tikal stod vi tidligt op og spiste lækre crepes med banan og nutella til morgenmad - så meget for den kur. derefter pakkede vi og tog op til lokale biotop, der ligger ved søen Lago de Petén Itza. Det er et ca 7 kvadratkilometer stort naturreservat, hvor det lange hiking trail var ca 6 km og det vil sige en god næsten tre timers gåtur op og ned af bakker og skråninger inde i junglen. Solen skinnede og det var varmt og luftfugtigheden forholdvis høj og med undertegnet i spidsen gik vi i rask tempo. Der var to smukke udkigspunkter udover søen og det var rart med en lille pause, hvor vi kunne sidde i solen og nyde alle de små byer oppefra. Vi så et firben, ingen slanger eller større dyr. En blanding af en chinchilla, egerne og dværgkanin sprang væk og vi kunne høre howler monkeys (brøle aberne)s hyl - men vi var fortalt at deres brøl/hyl kan høre fra 5 km så vi fik ikke placeret den nærmere. Mange smukke sommerfugle i alverdens farver og en masse dejlig snak. Inden vi spiste frokost tog Mathilde, Katrine og jeg hurtigt bikinierne på for endnu engang at hoppe i søen og bade lidt. Det var fersk, lækkert og lunt og generelt nærmeste mere behageligt at være i vandet end ovenvande. Jeg fik en god lang snak med ejeren fra Bressuire, inden han kørte os til bussen. Selvfølgelig glemte jeg min telefon i al hastværket - men vi røg tilbage og hentede den og ingen skade sket.