San Pedro la Laguna

Hotel El Gran Sueno San Pedro La Laguna
Read my review - 3/5 stars

Flag of Guatemala  , Solola,
Tuesday, December 18, 2012

Vi stod op kl 6 i morges efter en dyb nats søvn og hoppede på en offentlig bus til Panajacel, turen var sat til 2,5 time - men sælgere og en ufatteligt mange lokale passagere gjorde, at vi var en time forsinket - ikke desto mindre var det en stor oplevelse at køre med og se gadesælgere sælge alt fra rundstykker, papaya til is og tøj når bussen lige holder ind. Vi gik ned til Lake Atila og snuppede en lille motorbåd over søen til San Pedro la Laguna. Det ligner lidt paradis herinde i al dens idyl, små farverige hus og sydlandske stemning. Tuk-tuk'sene drøner rundt og stemningen er ellers ganske rolig. Vores hotel ligger lige ud til vandet og med udsigt udover bjerge, vulkaner og havnen (består af en badebro, palme og to både), så kan det ikke blive mere idylisk. Hotellet er en lille perle gemt blandt blomsterranker og kulørte lamper. Vi tog en tuk-tuk til den døde vulkan, San Pedro, fik fortalt at vi sagtens kunne nå toppen og ned igen på 6 timer - men sjældent ser man så stejle stigninger - så efter 3 timer var vi kun lige nået lidt over halvvejs og måtte vende om. Dog så fik vi nogle af de flotteste udsigter over søen og kaffeplantagerne. Vi så ikke klappeslangerne, men vi så et egern. Og vulkanen var inaktiv, og vi havde håbet, at vi var mere aktive. Hehe. I aften skal vi ud at spise lokalt, vi har lært nogle få ord på maya og nu skal det bringes til live. I morgen fik vores lokale guide arrangeret, at vi skal ud på en kaffefabrik og smage noget af Guatemala's bedste kaffe og i morgen tidligt, kl 3.40, skal vi bestige Indian Nose, et andet bjerg, for at fange solopgangen over landet.

My Review Of The Place I Stayed

Loading Reviews