1. klasse og paradis

Trip Start Aug 06, 2012
Trip End Feb 02, 2013

Flag of Guatemala  , Sacatepequez,
Monday, December 17, 2012

Nu er nettet hernede ikke stabilt, vi er pt i Antigua - en skøn lille by, fuldstændig firkantet og ren og fyldt med stemning og mennesker. Vi kom kl 5 i morges og har kun sovet lidt, da vi har brugt dagen på at planlægge vores tur og tid med diverse turistkontorer, Lonely Planet etc.. Nu er planen som følger (mor og far, slå det op på google maps). I morgen kl 7 tager vi bussen til Panajachel, herfra sejler vi til San Pedro la Laguna og der overnatter vi i 2 nætter på et skønt hotel. Vi skal bl.a. op over skyerne og se en udsigt så smuk og en aktiv vulkan, og så skal vi i varme kilder og ligge og hygge. D. 20/12 tager vi færgen rundt til alle de små byer ved Lago Atila dvs. San Marcos, Tzununa, Santa Cruz og tilbage til Panajachel, hvor vi tager en bus til Quetzaltenango (Xela). Der skal vi bestige endnu en aktiv vulkan, den 2. Største vel at mærke. Dagen derpå skal vi til Fuentes Georginas, der er nogle varme kilder / gejsere og bade. Derefter kører vi til Chichicastenango (Chichi) og oplever et af landet største markeder. D. 23/12-26/12 fejrer vi jul i Earth Lodge oppe i en træhytte i en himmelseng i en avocado/kaffe plantage, hvor luksusen er i top og spa, sauna og hiking ture er i top. D. 26/12-31/12 tager vi bussen til Coban og ser en orkide park, videre til Lanquin, hvor vi skal bo på et yoga/spa/hotel hvorfra vi skal se Semuc Champay, der er vandkar i niveauer, man kan bade i (det er koldt) da vandet løber ned oppe fra bjerget. Så skal vi om på den anden side g ned i grotterne og se stalakitter og ro ned af floden. Tilbage til Antigua og holde nytår og så videre til Honduras d. 1/1-13 for at se Copan pyramiderne og de gamle ruiner. Derfra er det lidt uklart, men vi skal til La Ceibs og Bay Islands og dykke, snorkle og se hajer, tilbage til Guatemala og se Livingston (perle i det caribiske hav), sejle igennem en stor jungle og svømme til forladt tropeø. Op til Tikal pyradmiderne, ind i Belize og se Caye Culkner og op langs til Mexicanske østkyst. Alt dette, bekymrede sjæle, blir gjort med største eventyrlyst og forsigtighed - ingen ture uden guides og vi elsker 5stjernet hotellet til sølle 50 kr om dagen ..