Ringen er sluttet

Trip Start Aug 06, 2012
Trip End Feb 02, 2013

Friday, December 7, 2012

I dag er det onsdag - dvs. at der kun er sølle 4 dage tilbage i San Diego. Ja, jeg får lyst til at græde lidt ved tanken. De seneste par uger er gået rigtig meget med at få gjort alting de "sidste 2 gange" og nu i denne uge, er det allersidste gang. Sidste tao tuesday, sidste Beach Comber, sidste wings-wednesday, sidste sushi monday, sidste Gossip Girl aften, sidste eksamener og sidste alting. I fredags tog Niels og undertegnet en tur i Balboa Park. Det er et meget smukt område (ja en park), hvor der ligger alverdens museer. I anledningen af Balboa Parks årlige julemarked, så kunne vi fra kl 17 få lov at komme gratis ind på de museer, vi ikke havde nået - og det var et godt tilbud, da det ellers er en smule pikant i entré-priser. Vi startede på naturhistorisk museum, hvor vi bl.a. så dinosaur skeletter, en hesteudstilling (nej, den var ikke flot) og en chokolade udstilling (den var lækker). Derefter gik vi rundt på det halv.usmagelige julemarked, der ikke tilnærmelsesvis mindede om et dansk med æbleskiver og nissehuer. Nærmere grill, bbq og tivoli og falsk orgelmusik. Vi tog hen på aerospace museet, hvor vi bl.a. så nogle af verdens først fly - det er ret imponerende og vi så den rumkapsel, der havde været på månen, der i øjeblikket er udlånt til Balboa Park af Smithsonian. I et menneskevæld kæmpede vi os frem til Museum of Man - og så på hvordan vi mennesker har udviklet os siden det første menneske / abe var på jord og i forskellige kulturer. Vidste I fx at mennesket har 50% lighed med en agurk, og hele 98% med en chimpanse? Nå, efter en lang dag, hvor parallelparkeringen var den eneste hage - jeg hader dem - så tog vi hjem og spiste en x-large pizza. Lørdag tog pigerne og jeg her i huset samt Amanda og Hedvig til Las Americas for lige at få shoppet de sidste ting - det blev til en kuffert hjem og et væld af billigt undertøj fra Calvin Klein og Victoria Secrets - inkl nye bikinier, som helt sikkert bliver luftet i Central Amerika. Lørdag aften var jeg inviteret til en 22-lækre-skønne-piger-dansk-julefrokost, hvor der var importeret leverpostej, remoulade og så stod den ellers på julefrokost med alt, hvad hjertet begærer fra bacon, fiskefiletter, frikadeller, hjemmebagt rugbrød, snaps, pakkeleg og festsange. Alt i alt en helt fantastisk aften i godt selskab med boybands, ølspil og højt humør. Søndag stod den i juleåndens tegn endnu engang - her i huset havde vi planlagt en komplet julemiddag, da Sheena og undertegnet ikke får lov at fejre jul hjemme i år. Så to ænder blev fikset og smidt i ovnen, frikadeller blev stegt, rødkål blev lavet fra bunden, kartofler (hvide, brune og franske) blev ordnet, sovsen blev smagt til, ris á la mandé og risengrød samt mandelgaver blev ordnet - alt sammen på hårdt arbejde og kreativitet ,da det er lidt svært at opdrive ting såsom vaniliesukker og ribsgele. Nogle af drengene kom og joinede os - skar ænderne for på flotteste vis og så gik der pakkeleg i den igen. Mandag gik med eksamen og sidste sushi aften og igår var det vores definitivt sidste taco tuesday. Vi var lige en tur på Hodad's til frokost, der laver San Diegos største burgere til ingen penge - det var lækkert - så nu tæller vi blot dagene til, at vi skal videre