Yip Yip Yip, turist i egen by part I

Trip Start Aug 06, 2012
Trip End Feb 02, 2013

Thursday, November 15, 2012

Det interessante ved sport i USA er, at de dyrker nogle sportsgrene, der er knapt så udbredte hjemme i Danmark. I New York så vi the Mets spille baseball, så var vi en del af 'tailgaiting' (læs: druk på parkeringsplads) og så amerikansk fodbold og nu er sæsonens basketball kampe skudt igang. Første kamp vi så var en opvarmningskamp og talte intet, hvor jeg havde selskab af bl.a. Kristine hjemmefra og anden gang var forleden, hvor jeg bl.a. havde Randi og hendes lillesøster med, da de er nogle dage i San Diego. Det fantastiske ved at være tilskuer herovre er, at man under kampene bliver langt mere indviet i den idet at tilråb, slagssange og traditioner er en stor del af det at være publikum. Det samme gælder i pauserne, hvor alverdens publikums-konkurrencer, kiss-cam og danse-cam er igang. I dag blev det dagen, hvor nogle af de søde piger, vi kender herovre lokkede os med på en turist tur i vores egen by. Efter en lettere hård aften til taco tuesday, så stod vi tidligt op og tog ned på et prisvindende (flere år i træk, ja ja) brunch-cafe nede i Downtown, der hedder "Hash House A Go Go" og tænkte om de 3 kvarters ventetid var maden værd - og om det var, aldrig har jeg fået så store portion af lækker scrambled eggs med smeltet brie og friskrøget laks med crispy kartofler, frugt og kage til. Mmm.. Tallerkenen var på størrelse med halvanden lagkagefad og heldigvis, så fik vi doggy-bags med hjem, så vi i morgen tidlig kan nyde maden endnu engang. Derefter gik turen til Old Town, hvor Amanda desværre skulle hjem, men så tog vi en tur i San Diego State Historic Parc, som egentlig bare er ligesom en tur rundt i den gamle by eller den fynske landsby og vi fik lov at se, hvordan man boede i det vilde vesten og klappe æsler og nyde solen og duften af alt det lækre hjemmelavet slik. Derefter gik turen til et af de største hangarskibe, som USA's flåde har haft; USS Midway. Selvom vi var mange piger og en begejstret ung mand, så gik der lidt drengerøvsdrøm i den, og vi blev fortalt, at grundet Vietnamkrigen, så var det faktisk kvinderne, der har bygget dette solid kæmpe skib, hvor landingsbanerne og helikopter-holdpeladserne var mange. 4500 kunne der være ombord og man kunne nemt have brug mange flere timer på at udforske marinens historie. Tiden går stadig for hurtigt om allerede om en måneds tid må vi sige farvel til det skønne San Diego - men indtil da skal tiden udnyttes fuldt ud og i morgen står aftenen på hjemmelavet risotto og Cirque de Soleil og en efterfølgende weekend med masser af hiking i snedriverne i Yosemite National Park.