Universal Pictures presents SeaWorld og J-dag

Trip Start Aug 06, 2012
Trip End Feb 02, 2013

Monday, November 5, 2012

Fredag var det den legendariske J-dag hjemme, men da blålysene ikke blev eksporteret til San Diego, så valgte vi at bruge dagen på noget underholdning i stedet. The Handsome Danes havde valgt at udfordre The World, dvs. boys mod boys, i en omgang amerikansk fodbold. For at alting ikke blev for voldsomt, så fik de hver nogle stof laser hængende, så hvis modstandeholdet greb dem, så var det lig med en takling. Dommerne var på plads og holdt tid og talte op til 1-2-3 kasser øl, inden de andre måtte begynde at angribe quarterbacken, og cheerleaderne og tilskuerne var mange. Efter en intens kamp med nogle lange quarters i det brændende sand under den brændende sol - 4 timer blev det til, endte det med at The Handsome Danes vandt efter de havde været bagud med 18 mål og endda måtte tage afsked med to spillere, der hhv havde fået et slemt knæk i nakken og forstrukne muskler. Efterfølgende blev der inviteret til grill med store bøffer og stor fest i huset på Island Ct. Lørdag var Dijana, Diana, Amanda, Kristine og jeg tidligt oppe for lørdagen stod i SeaWorlds tegn. Vi så alle showsene fra Shamu, spækhuggeren, til delfinerne, kæledyrsopvisningen, helikopter-simulator, pingvinland, isbjørneland og ikke mindst søløverne, der valgte ikke at høre efter under deres forestilling - men sjældent har jeg grint så meget. Alle showsene var mere skuespil, hvor dyrene var aktører på scenen og det gik meget fint i mystrie-skuespillet med søløverne Seymore og Clyde, indtil Seymore og Clyde kom op at skændtes og ikke gad at lytte efter deres trænere. ydermere ville odderen Arthur hele tiden ud at vinke til folket, så de stakkels to dyretrænere stod der lidt hjælpeløse, men improviserede godt - efter de havde sendt Clyde ud og Seymore måtte spille begge roller.Lørdag aften var vi trætte og spiste champignonsuppe og så film. Søndag var Niels, Kristine og jeg tidligt oppe, for vi havde planlagt en tur i Universal Studios Hollywood, så efter en køretur på et par timer til L.A. kunne vi bruge dagen på at se på alle film-sets'ene fra Desperate Housewives til King KOng, Dødens Gab, Casablance, Psyko og ikke mindst være en del af 4-D oplevelser, hvor alt fra film til rutsjebaner blev levende blot ved at sidde i sæderne. Vi spiste på Flintstones' BBQ og pigerne fik burgere og Niels valgte i sin iver at tage "autumn special" hvilket var et "giant turkeyleg" og GIANT IT WAS - det kalkunlår måtte spises på bedste Fred Flintstone manerer, da plastic service ikke er ideelt. Undertegnet blev lidt køresyg i de simulerede rutsjebaner - ja, de er ret vilde, så Kristine og Niels fortsatte turen ud i de vilde forlystelser alene. Efter en fantastisk dag i endnu en forlystelsespark kunne vi gå trætte i seng i går og i dag, Kristine's sidste dag herovre, står den på afslapning og eksamenslæsning.