Ever Vigilant San Diego - eller 'altid opmærksom'

Trip Start Aug 06, 2012
Trip End Feb 02, 2013

Monday, October 15, 2012

Ever Vigiliant, der oversat betyder 'altid opmærksom eller årvågen' er San Diego's motto. Nu har vi snart været faste beboere i San Diego i 2 måneder. Byen er USA's 8. største og Californiens 2. største. Tæt på den mexicanske grænse med kystgrænse ud til Stillehavet og en gennemnitstemperatur på 25-30 grader året rundt. Sidst det regnede var d. 25. maj og hov, så kom der lige en 2 mins byge her forleden - men det var også det. Nå, men i denne weekend besluttede vi os for at skulle se det eksklusive La Jolla (udtale La Hoya - det er jo spansk), som ligger et stenkast fra vores Pacific Beach og Downtown. Der er mange områder her i San Diego, vi bor på det, der hedder "the beaches", der består af Pacific Beach og Mission Beach - lidt længere oppe ligger La Jolla, hvor husene er så store som i Beverly Hills og i spansk kolonial stil med deres smukke pastelfarver og dyrt udseende biler, planter, udsigter og statuer. Vi kørte op til the cove, som er en bugt, hvor man kan se, sæler der ligger og ruller, soler og leger i solen på klipperne - altså der findes ikke noget sødere. Efter en tur på Starbucks og en gåtur i solen tog vi ind og shoppede i et af San Diego's største indkøbscentre (man er vel piger) og 'Victoria Secrets' (undertøjsbutik) blev dagens længste opholdssted. Om eftermiddagen / aftenen var vi inviteret om til Christina og Malte, der var værter for en fantastisk spil (red. ølspil) og grill aften. Lørdag satte vi kursen mod Downtown; Downtown, der består af højhuse, pulsernede byliv, stadion og minder om et mini-Manhattan. Vi spiste italiensk og gik ned igennem det ældgamle Gaslamp Quarter. Navnet giver næsten sig selv væk, men alle gaderne i dette kvarter har nogle smukke gaslamper som fortorvs-lamper, der bliver tændt om aftenen og generelt så fik man lov at se et smukt historisk kvarter fra 1860erne, der siden hen har udviklet sig til i 1900tallet at være centrum for saloons, spillehaller og bordeller. I 60'erne og 70'erne blev det et hippiekvarter med sømændene som centrum og deres fornøjelser og siden hen er det blevet en cosmopol og et tegn på den urbane livsstil; "hipster" om nogle ville kalde det. Vi gik ned og fandt San Diego's baseball-hold Padres' stadion og Amanda og jeg fik os et virtuelt spil på en mini bane udenfor. En stroll op af Market Street og 5th Avenue senere endte vi i Urban Outfitters (jeg manglede nye solbriller) og så kunne vi smide os hjem i sengen og se film. Søndagen startede med brunch på Zanzibar (en fantastisk lille café) her i Pacific Beach, eksamens-læsning, massiv pizza bagning og så blev Sheena og hendes forældre hentet hjem fra lufthavnen efter deres tur i Nashville. Den seneste uge har været dårlig vejrmæssigt og temperaturer på 20-25 grader, men heldigvis så starter denne uge godt ud med 30 grader og op imod de 36 grader på onsdag - og så er det jo godt, at man har fri i dag og først skal møde sent onsdag.