I saw a snake, and it was fake

Trip Start Aug 06, 2012
Trip End Feb 02, 2013

Tuesday, October 2, 2012

Først og fremmest skal titlen på dette indlæg dedikeres til Amanda, som er poeten bag. Denne weekend bød på campingtur i ørkenen og alt, hvad der hører med på overlevelsestur i det vilde. 3 dage, 2 nætter på den åbne slette til $6 pr nat, der betød komfort ift. skyld-ud toiletter og bad. Men for en gængs Roskilde gænger, så er det ikke noget problem. Vi var 17 afsted den første nat og 3 tog hjem og 4 kom til. Vi var pigerne fra mit hus, drengene fra vores nabohus (og holdkammerater hjemmefra), de søde piger Carina og Katrine, jeg boede hos og deres veninder, Amanda og hendes roomie og nogle af deres veninder og så lige 5 skønne drenge, hvoraf majoriteten af dem også læser på Handelshøjskolen i Aarhus. Så dansker-camp med dåsemad, pitabrød, pølsehorn og telte drog vi afsted på en 3timers køretur ind i landet. Til at begynde med kunne vi nemt følge efter hinanden, men på motorvejen mistede vi drengene - men hov, pludselig spottede i den røde Ford i horisonten og indså, at selvom de troede de havde tager "fast lane" på motorvejen, så var vi kommet lige så hurtigt frem i vores almindelige bane. Bilturen stod på fællessang og Mr Nissan havde det en anelse hårdt med et fyldt bagagerum og mad nok til at fodre Afrika i en uge. Så sænket undervogn - ja, det kan vi også. Efter nogle bakker og dale, kunne vi endelig slå telt op i den golde jord på en campingplads (læs: en kæmpe ørken med kaktusser og noget der ligner en gylletank i midten) under den bagende sol og så begive os ud på vores første hikes i parken. Vi så en udtørret dam, ergo kun dæmningen og den halvtørre jord omkring, vi ledte efter en stenbue, vi kom, vi så vi sejrede, vi jagtede solnedgangen og besteg parkens højeste bjerg og så det tektoniske plader, hvoraf vi stod på den Nordamerikanske og vi så solen gå ned og måske kunne vi, hvis vi ikke havde grint så meget, have hørt ulvene hyle i det fjerne. Vi spiste og lavede bål og hyggede - da stjernerne rigtig kom frem, kom spøgelseshistorierne frem og nattens største skræk var helt sikkert de vamle grønne dyr, der sad i håndvaskene, hvor vi skulle børste tænder. Natten var lang og kold, lidt for kold for undertegnet, som frøs som bare pokker, selvom vi lå tæt i det store telt. Det lærte man lige noget af til natten derpå. Lørdag stod vi op til endnu mere sol, og begav os ud først i en kaktushave og derefter på turens længste hike. Der stod, at vi skulle finde en oase - måske et fatamorgana? Jeg ved ikke, hvad oase er defineret som i nudansk ordbog, men jeg hade forestillet mig noget frodigt - men det er lidt svært at finde i ørkenen. Det blev til en 5 timers lang gåtur i bagende sol - gud ske tak og lov - for at der var lidt overskyet. Vi farede vild en gang eller to, sidste gang havde vi kun 0.6 miles hjem, dvs en lille kilometer, og alligevel formåede vi at gå forkert - "kære Joshua Tree, I mangler skiltning". Vi så en kænguro rotte, et firben, bjerggeder og jeg håber, at det var en bjerg løve, men det var nok bare en fugl der sad i busken. Ømme og trætte i benene drog vi hjem og startede op i bålet og så stod det ellers på bajer og alle de spil, lege og andre ting, der følger i kølvandet på lidt for meget humle. Kort fortalt stod den på ølstafet, chase, andre øl lege uden regler, kaktus hopning (nej ikke undertegnet) og morgenen derpå kunne man vågne op med tømmermænd i stegende sol (nogle med flere sår og ømme ben end andre) og pakke sammen. Køre på Jack in the Box - vi elsker de curly fries - og sov hele turen hjem til San Diego. Selvom solen stod højt og temperaturen var langt over de 30 grader, så tilbragte vi resten af søndagen på sofaen og i sengen og sov og restituerede og havde fået nok sol for weekenden. Men det var omend ikke en af de sjoveste og bedste weekender, denne rejse længe havde budt på. Næste weekend står den på blåhvalsjagt og ugen her skal gå med eksamener og byture - kan man bede om mere og bedre? Nej det tror jeg ikke.