The point of no return - "this is the police"...

Trip Start Aug 06, 2012
Trip End Feb 02, 2013

Monday, September 17, 2012

Ved godt at der går et stykke tid mellem indlæggene, men det er mest fordi, det ikke er interessant for jer at læse, at jeg endnu engang har været på stranden, i skole eller ude i byen. Men ta daaa, weekend turen til San Francisco - denne gang med de søde piger Amanda, Carina og Katrine - skal da have et blogindlæg. Vi var meget uheldige (og måske en smule naive), da vi i torsdags kl 14 forlod San Diego i vores lækre hvide lyn, for ak og ve, vi ramte Los Angeles midt i myldertraffiken - og det er ikke til at kimse af - det kan sammenlignes med at få fluer til at flyve i samme retning i et glas uden at miste besindelsen og uden brug af magi. Lettere umuligt. Men 4 timer og en solnedgang senere nåede vi af motorvejen der og fortsatte ind i landet op af snoede bjerge i mørket. Undertegnet var chauffør og ja, turens dummeste kommentar kom også herfra, idet jeg i et mildt (indre) panikanfald kun kan se mørke, vej og at speedometeret bliver vej med at stige, selvom jeg bremser - "er det cruisecontrol i den her bil og hvordan f..... slår jeg det fra?!" - det prompte svar kom fra Amanda, da hun pænt påpegede, at vi faktisk kørte ned af bakke og det var derfor, at vi kørte hurtigere og hurtigere. Nå, men et par køer og et par timer efter midnat senere landede vi i det bjergede San Francisco. Temperaturen var lige faldet med ca 10 grader siden jeg var der for en måned siden, så da pigerne tog på tur til Alcatraz var jeg nede at shoppe og se på kunst på SFMoMA og Jewish Museum, så fik man lige drukket lidt kaffe og læst til advertising (eksamen i denne uge). Så fik vi ellers fish n' chips med hvidløg og tabasco til den store guldmedalje og så gik turen hjem til hostellet, hvor vi fik kreeret et par omgang "druk-yatzy" med masser af trusler, shots og smil på læben. Amanda og jeg mødte i Las Vegas en fyr, som er indfødt San Franciskaner og han tog med hans slæng os ud på "den nye IN sted", som han selv beskrev det i byen - åben bar og lounge og så gik snakken. Nu er vi jo glade for at danse, så vi blev ledt videre hen på en fancy klub, der hedder "Slide" - hvorfor tænker man, her er svaret; når man kommer ind skal man rutsje ned af en ok stejl (ned i mørket) rutsjebane for at komme ned på über-moderne danse-nat-klub med guldbelagte toilettet og en bas, der kan slå den stædigste papegøje af pinden. Så sluttede natten med en omgang curly fries og burgere på Jack in The Box (check) og dagen derpå gik med hiking, shopping og hygge i byen. Vi endte med at spise på et fantastisk lille fransk sted, hvor vi trak gennemsnitsalderen ned på de 65 med fiskeretter og live jazz. Efter saxophonen havde slået sin sidste tone tog vi hjem, sov (ikke de de 2 meter høje køjesenge, men på gulvet) og søndag snuppede vi bilen og drønede ti lden skønne Sausalito, som jeg sidste gang cyklede til - meget mere behageligt for halebenet i en bil - og ud til Muir Woods, hvor nogle af verdens højeste træer befinder sig. Så gik turen ned langs Big Sur og den fantastiske havudsigt og en natttetur på motorvejen hjem til San Diego. Vores bil får lige efterskriftet her, da vores skønne bil kunne køre langt på literen kunne være kører de næste 1000 miles frem og tilbage på kun 3 tanke. bum bum. Den skulle afleveres her i morges klokken halv otte, da jeg kom hjem i nat kunne jeg ikke overskue at parallel-parkere lidt over et om natten, så besluttede at smide den af i gyden foran vores garage - kender I det, hvor man altid kan være bagklog og tænker - hvorfor gjorde jeg det?! For klokken ca halv tre i nat bliver jeg vækket af en megafon med en politimand i den anden ende, der råber, at hvis hvide hvide hyundai's ejer ikke kommer - så bliver den slæbt væk, da garage nr 2 er spærret. Så med trætte øjne, uglet hår og irritation måtte jeg løbe ned og stikke en stor fed, hvid løgn for at undgå at få en bøde -heldigvis var politimanden flink og forstående over denne søde, forvirrede dansker, der stod der og forklarede, at "det kan man altså godt i Danmark" og od mig gå. En parallel-parkering senere og en brat opvågning til en idiot, der så havde kørte ind i vores bil og lave en kæmpe rids på siden og en længere snak med biludlejeren og forsikringen, så blev bilen leveret tilbage med forsikringen dækket og så står den på eksamenslæsning resten af dagen - og lidt sushi i aften, det er jo sushi monday.