GO GO GO AZTEC

Trip Start Aug 06, 2012
Trip End Feb 02, 2013

Flag of International  , Californien,
Sunday, September 9, 2012

Kender I det, hvor man går og tænker, at det bliver godt med lidt hverdag - men herovre i San Diego, der bliver det bare aldrig helt hverdag som hjemme i smilets by. Her står den på stranden, byen, amerikansk fodbold og bbq og brunch i lange baner. Siden sidst er der sket det, at vi endelig er flyttet over i vores permanente hus på 1179 Felspar, 92109, San Diego, CA, USA - hvis I nu skulle få lyst til at sende mig et kort eller noget. Jeg har fået de timer, jeg nu skal have på uni, så mit skema ser nu sådan ud, at jeg skal have timer tirsdag og torsdag fra 9.30-16 og onsdag fra 16-18.40, så det er liiiige til at overkomme, især fordi, man så kan gå i byen tirsdag og torsdag og så chille på stranden de andre dage. Forleden var vi nede ved den mexikanske grænse, og nej, vi kørte ikke over og fik et skudhul med hjem i bagagen - vi tog ned for at shoppe i outlet byen, ja det er en helt lille by kun med outletbutikker - alt fra Ralph Lauren, Sony, Converse, Victoria Secrets og masser af andre lækre sager. Så smiler I lige og tænker, Tine B, du har ruineret dig selv med dine shoppe-vaner og kreditkort, der gløder - men kære venner og familie, det kære barn er blevet voksent og købte faktisk kun et par nye Converse til en slik og lidt undertøj. I skal selvfølgelig ikke gå og tro, at det ikke er fordi, at jeg nu er gået i helt lockdown, hvad angår shopping, men der var bare ikke lige noget, der fristede så meget - selvom det var billigt. Fredag havde vi drengene fra hold2 hjemmefra MMC ovre til grill og hygge, og nu hvor vi har gas grill, så går det altså meget nemmere. Ugens helt store event har helt sikkert været i lørdags, hvor vi skulle ud at se skolen fodboldhold spille mod ARMY. Det er lidt sjovt, at de kalder det amerikansk fodbold, når de nu ikke sparker til bolden, og det er sgu lidt svært at spotte den brune læderbold, når alle mændene vælter rundt i hinanden. Dagen startede med champagne brunch hos Carina og Katrine og en masse søde folk fra deres klasse hjemmefra og med bacon, frugt og røræg og bajere til den store guldmedalje, så kan det ikke gå galt. Ydermere så var rosé vinen og champagnen helt på sin plads. Vi tog ud på stadion et par timer før kampstart for at se cheerleader paraden og være en del af et mekka af gratis ting og mad - lidt sjovt at være en del af det - nu ved vi, hvad vores tuition fee går til. Amerikansk fodbold er lidt svært at forstå, men i bund og grund handler det om nogle yards og en bold og en masse heppepiger og et band, der trutter i trompeter og en masse sort/røde fans og øl til en flot pris af 9$. Ja det er ligesom derhjemme, men man bliver jo lidt nærig. Så er der 4 runder/omgange/quarters (lærer jeg lige, at det hedder) og ja, så tager man hjem og spiller chase. I tænker, hvad er chase? Og ja det er en kæmpe ølspil, hvor man skal ramme bordtennisbolden op i en kop og så chase den anden kop, så gælder det ellers bare om at få bolden hurtigst muligt op i koppen og sende den videre. I dag er det søndag og alt er vel - vi er lidt trætte, så derfor tager vi på stranden nu. Ciao..