Poolparties, BBQ og Sherlock

Trip Start Aug 06, 2012
Trip End Feb 02, 2013

Flag of International  , Californien,
Monday, September 3, 2012

I tænker sikkert, ofte, når I læser bloggen her - kæft, hun fester meget. Og faktum er faktisk, at ja, det gør vi! Men San Diego er en afslappet "party by", hvor alting lukker kl 2, og så er man i sin seng kl 3 og kan stå op og få en dag ud af dagen derpå. Der udover tror jeg, at tømmermændene ikke er noget, der har fulgt med mig fra Danmark, så jeg klarer mig faktisk ganske godt alt taget i betragtning. I forbindelse med alle vore nattelivs-oplevelser dedikerer jeg lige dette indlæg til at berette om nogle af de fabelagtige oplevelser, vi har haft de seneste par dage. Her i SD er der mange danskere og ligesom der hjemme, så står man der på baren over øl og drinks og indser, at man #1 læser samme sted, #2 man har mindst 50 fælles venner på facebook og #3 dermed har vi jo alle sammen noget til fælles. Fredag var vi til pool party på universitetet, alkoholfrit vel at mærke. Her var udspringsningskonkurrencer (læs: Hvem laver den største maveplasker) - nogle valgte endda at flashe lidt for meget kød på vippen, ydermere så var der gratis pizza, DJ på og masser af pool, spa og andet lækkert. Det kunne man godt vænne sig til. Amanda vandt et par surfing lektioner i et lotteri, der blev afholdt derude. og generelt var det lækkert at slappe lidt af og mingle lidt med alle de andre SDSU'ere. De (ref. andre SDSU'ere) er bare meget unge, eller man føler sig lidt "gammel", når de her 18årige knægte ryger op til én og vil høre, om vi ikke kommer i byen - de er ikke selv gamle nok til at drikke (aldersgrænsen herovre er 21), men de skal da lige prøve at charme sig ind. Så er det man smiler og tænker i sit stille sind; "selv min egen lillesøster er ældre end dig, lille ven." Fredag aften var Amanda, Katrine og Carina og jeg ude at spise på den lokale (en af de mange) taco restaurant, der ligger lige om hjørnet fra, hvor jeg boede i første omgang - så den liflige duft havde gjort os nysgerrige. Maden var lækker, bønnerne var dog lettere bæ-farvet - men alt i alt så kan man vist ikke få meget bedre aftensmad til den nette sum af 26 kr - og så sluttede vi lige aftenen af med et par slag yatzy. Lørdagen gik med en tur på stranden, og så var vi inviteret til det, der viste sig, at være århundredes feinschmecker BBQ hos "the handsome Danes", som de så flot har valgt at kalde sig selv. Drengene er nogle bekendte hjemmefra, som bor i en pragtvilla ved stranden. Vi medbragte salaten (ja, jeg nåede selvfølgelig at komme til at bremse så hårdt op - at noget af salaten endte ud i resten af bagagerummet), men ellers havde drengene, gentlemen som de nu er, disket op med alt fra perfekt rosa grillet okse, kylling, skinke, majs, kartofler og alt hvad det søde hjerte begærer. Ydermere var der øl, rose vin og skinny bitches til at lette samtalerne omkring Beverly Hills 90210, beer pong, fantasi katte, og ja, som aftenen skred frem - så var vi også lige inde at afprøve deres golfkøller, for lige at se, hvor meget vi egentlig bør have i handicap - mit ligger nok på omkring de minus 100 - med plads til forbedring. Alt var perfekt og lyserødt som roséen og stegen - altså lige indtil i morges, hvor bilnøglen var væk. Som i den (nøglen) var væk igår, i nat og her til morgen efter oprydningen. Lang eftersøgning senere bliver det konkluderet, at den måtte være røget ud med skraldet, og her taler vi om den enormt store skraldspand, der kan rumme et dødt korpus med tilhørende ildelugtende stank og samtlige fluer i landet. Med kyndig hånd fandt Sabrina den i skraldet og alt er lykke igen. Da det er labour day / weekend - ligesom 1. maj derhjemme, så har vi store intentioner om at skulle til roof top pool party i aften for at fejre, at vi har fri i morgen - for er det ikke det, man gør?! Nu vil jeg skynde mig ud og fange eftermiddagssolen og nyde søndagen, inden det går løs igen, og tirsdag starter vi for alvor i skole.