To cool for school

Trip Start Aug 06, 2012
Trip End Feb 02, 2013

Flag of International  , Californien,
Thursday, August 30, 2012

Hvis vi igen lige skal prøve at skabe en stemning, så lukker vi her lige øjnene og tænker den 2. scene i Grease, hvor alle bilerne kommer kørende ind og de smarte fyre med læderjakker og de kønne piger med farvet hår kommer valsende op af den brostensbelagt allé mod Rydell High - skruer vi tiden frem til 90erne så ser vi, hvordan Brenda, Brandon, Kelly, Dylan, Donna og Steve suser ind af dørene på West Beverly High og op af de mange trapper, hvordan oasen af græs findes i midten af skolegården og hvordan solen skinner og hvordan livet virkelig leves. Campus på SDSU er stort set det samme, de smarte Aztec (vores fitness) fyre og de blonde californien piger og de nørdede og skaterboardtyperne de er linet op på række - og hey, der går lige omkring 50.000 studerende derude, så det er ikke et sted, man føler sig alene. Fortabt måske imellem alle bygningerne og faktummet, at det gost kan tage dig en god halv til en hel time at krydse campus for at komme til rette klasselokale, men allerede nu er vi ved at få færden af de rigtige stier. Food court - ja indkøbscenter, Starbucks, burger-barer, Panda Express, Salat-barer, Sushi-barer, Vietnamesisk, det er virkelig svært at lade øjenene salve i al den overvæld, der er af mad til frokost og aften - altså Plug Inn bagels - go home!!
HURRA - fagene er i hus, jeg har alt fra management til reklame til social psykologi og alt mulig andet godt - faktisk er jeg i det luksusproblem, at jeg skal til at droppe fag, så no worries der.. Derfor kan I her forneden også se masser af billeder fra vores skønne udsigt udover bugten, og ja vi ligger en del på stranden - da vi jo er i Californien og temperaturen nemt sniger sig op på 30 grader før kl 10.
Vi har været ude at sejle katamaran - bum, med vind i håret, solbriller på og så ud i bølgen blå - det kunne man godt vænne sig til - ingen måger eller andre levende væsner blev skadet under turen, da vi var under kyndig sejler-hånd af Jaan, en ven af en ven fra Schweiz. Det ikke sidste gang! Lørdag er jo en af vores gå-i-byen-dage udover tirsdag og torsdag.. Og denne lørdag holdt vi BBQfest hos Carina og Katrine, og nedenfor ser i Jens, der med kyndig hånd tjekker kødet! Nu bor jeg jo med disse 4 skønne piger, som I også ser på et af billederne her fra venstre Dijana, Sheena, Sabrina og Diana. Vi har fået os en smart Suzuki, som vi drøner rundt i og livet er generelt ved at falde lidt på plads. Salaten står højt på menuen og nej herovre der tænker de ikke på miljøet, når der skal små indkøbsposer med hjem fra supermarkedet. Min grønne peber fik endda en pose helt for sig.. lucky pepper.. Taco Tuesday skrev jeg også om sidst, men her kommer den igen, fordi de er så lækre drinksene, musikken og TACO! Denne gang med crispy chicken, Amanda med Mahi Mahi (ja det er en fisk) og næsten gang med cheeseburger - I tænk AD, men alligevel føler i jer draget ved tanken om en taco med pommes og ost - ja tak.. Igår var Amanda og jeg sultne på vejen hjem og selvom vi troede vi var i landet, hvor alting har åbent 24/7 måtte vi skuffet indse, at burgerbaren kun havde åbent for drive-in.. Selvom vi hårdt prøvede at lyde som en bil og endda fik nogle over med en cykel, så fik vi ikke lov at få burger - så det blev i stedet lækker pizza med nogle irere. I dag tilbragte vi lige noget tid i vores fitness center på skolen, der jo udover nintendo wii, klatrevægge, fitness maskiner, holdtimer, squash og tennis også har en massivt svømme/pool område, hvor vi lige fik taget nogle baner og ligget og solet vores efterhånden knapt så blege kroppe.. Fredag skal vi til pool party og ud at støte vores UNIfodboldhold og vi forventer selvfølgelig at høre vores eget skoleband - ja her drømmer vi os lige tilbage til "10 things I hate about you" og ser Heath Ledger kommer løbende ned af siderne og synge I LOVE YOU BABYYYYYYY.. Kan derudover nævne at jeg NÆSTEN har fået talt mig ud af en parkeringsbøde - skal bare lige have klaret det sidste skridt, som er at overbevise øverste led i hierarkiet - men så er det jo godt, at man læser kommunikation.. Jeg løber, langt lidt for langt den første dag, men træningen er begyndt og den slanke linje bliver holdt og så bliver den skippet hver anden aftne, når den står på bytur og grillfester - men hvis det her ikke er california dreaming, så ved jeg ikke, hvilken drøm I er en del af. Hihi. Jeg er efterhånden også til at fange lidt oftere på skype, whatsapp og viber - jeg beklager de mange mails jeg ikke har fået svaret på - men jeg lover at svarene kommer - de bliver i hvert flad renskrevet i mine tanker - indtil videre må i nøjes med bloggen her. Notabene; læg lige mærke til billedet med skateboardsene, for de har jo deres egen parkeringsplads for hvert eneste sted på campus - det er da lidt swag (læs: sejt).