It's Always Sunny in San Diego

Trip Start Aug 06, 2012
Trip End Feb 02, 2013

Flag of International  , Californien,
Thursday, August 23, 2012

Nu er første del af rejsen slut og dermed, så går der måske også lige lidt længere tid med updates her på bloggen, da hverdagen her i San Diego (SD) endnu ikke er startet helt. Vi kørte hele natten fra Las Vegas og ramte SD her kl 3 mandag nat og valgte at sove på en parkeringsplads - Kirstine var bag rattet og har åbenbart kørt os lidt rundt, men Amanda og jeg var gået ud som små lys. Kl 6 blev det til pandekager og panik, i hvert fald fra min side - de andre piger, jeg skal bo med tog til Vegas og jeg stod der og manglede et sted at bo i 1 uge, indtil vi kan overtage vores lejlighed. Men alt er optaget her i SD pga. nye studerende, så et hostel med rotter ved motorvejen til 400 kr pr nat var ikke det mest tiltrækkende - så for at gøre en lang historie kort, ringede jeg til en udlejer, vi har haft kontakt med og sød som hun er, satte hun mig op i en lejlighed for en ok pikant pris, men dog bedre og billigere end værelse med rotter, sammen med to virkelig skønne piger, Carina og Katrine, som viser sig også at læse på Handelshøjskolen i Aarhus. Mandag var det farvel til Kirstine, der rejste til Hawaii og tirsdag blev det til drinks og taco (6 kr stykket) på Typhoon - en blanding af bar og diskotek inkl mad og jordbær margaritas i lange baner. Aftenens nedtur lød på, at man skulle have pas med for at komme ind, og Amanda havde glemt sit pas hjemme på campus - dvs. et tog og bustur på godt 2 timer frem og tilbage - men der var intet andet for, ydermere røg hun på et tog mod Tijuana i Mexico (wrong way) og det var yderligere tidsfordriv. Alle mand samlet endelig og ud på dansegulvet - og bum, vores trøjer og en bog efterladt i 2 minutter og væk var det - hap haps haps, der er lange fingre i San Diego. Så gik vi hjem og sov i stedet og med en trøje mindre i bagagen gav det jo en oplagt, nærmest uundgåelig, at tage ud at shoppe og so we did.. En ny trøje og et par nye billeder til væggen senere og vi tænkte, at et hjemmelavet måltid skulle gøre godt! LASAGNE - mams, men lasagne i San Diego style, dvs. kød med 20%25 fedt (det er meeeega dyrt) og ingen mornay sovs, men et fin ostesovs på glas, ikke flåede tomater med fint hakket tomater i vand, og hov en ovn, der kun kan varme 50 grader på en god dag - nu sidder vi her to timer efter og længtes efter vores halv-rå lasagne i den elendige gas-ovn og overvejer om der ikke er andet i vores lejlighed, vi kan gasse og spise - ak og ve, i morgen skal vi igen i byen og på jagt efter cykler og løbesko, for ikke at blive alt for fed-a-la-amerikansk-stil!