Al(kohol)og Ve(gas) og hej San Diego

Trip Start Aug 06, 2012
Trip End Feb 02, 2013

Flag of International  , Californien,
Monday, August 20, 2012

Er det nu, jeg skal fortælle historien om, hvordan man får en almindelig bytur i Vegas, så normal som den nu kan blive, kan blive forvandlet til en opgradering til VIP og et jobtilbud? Hov straks tænker I "job" men nej, ikke en af de der barbier der svinger skankerne om polene.. Nå men til at begynde med så skal det lige nævnes, at min og Amandas bøger er dem, der tiltrækker mest opnærksomhed på hele hotellet - om det er fordi, det er kønne piger, der læser dem eller om det er fordi, de er bestsellere er ikke til at vide, men alle har en mening om dem og vi får dem alle at høre - mange anerkendende nik og smil - vi tror dog, at al opmærksomheden kommer sig af, at vi er de eneste to, der oveehovedet læser bøger ved poolen - for som en anden gæst skreg til os; "man skal da feste når man er i Vegas ikke læse".. Dog holder vi fast i læsningen! Nå de festlige kjoler på og håret slået ud og så møder vi lige Ryan på vejen, Ryan. Leder os hen foran en mega laaaaaang kø hvor folk står og tripper for at komme ind - vores øjne fanger lige drinkspriserne der ligger fra 30$ og op til det uendelige - det er grey goose og cristal i lange baner og intet mindre. Vi møder Scotty og nogle Canadiere og så flyder alkoholen, shotsene og musikken i en lind strøm. I en glædesrus af godt dansemusik skal vi selvfølgelig op på lyspodiet og danse og hey, så kom der lige en manager og sagde, at de manglede dansere og at jeg da lige kunne få hans kort - og så er det man tænker; kan man få penge for at danse? Og mig - der er født med to vebstrefødder og synes dans fra 80erne stadig er in?! Hehe, men vi tager det som et konpliment. Smut på McD og et lille opkald til Australien senere finder vi ud af, at da vi er i Vegas - så skal der gambles. Og ikke et fesent sted - Bellagio er stedet, hvor rouletten kører - og Amanda kører - vinder det dobbelte og mister dem igen og så var vi underholdt og klokken havde passeret 5 om morgenen. Søndag gik med at ligge og stege i poolen og få flere komplimenter for bøger og så måtte vi sige farvel og god rejse til Cathrine, der fløj til Florida for at læse. En natlig køretur til San Diego og en nattesøvn på en parkeringsplads og et par pandekager senere står vi her. Jeg skal bo de næste 5 dage med nogle piger, jeg ikke kender i en lejlighed, da pigerne jeg skal bo med tager til Vegas. Lørdag flytter vi alle 5 ind i en midlertidig lejlighed indtil midt september, hvor vi overtager vores fine lejlighed et par stenkast fra vandet, midt i bylivet og så falder der ro på. Idag skal vi til orientering og "course crashing" - ja her møder man åbenbart bare op og håber på og spørger pænt ind til professoren, om man må være med i hans timer - og så kan man bare stole på heldet. Solen skinner, temperatren siger 36 grader og de næste 5 dage skal gå med at udforske San Diego.