Grand Canyon og Las Vegas, baby

Trip Start Aug 06, 2012
Trip End Feb 02, 2013

Flag of United States  , Nevada
Saturday, August 18, 2012

Igår ankom vi til San Diego og mødtes med pigerne, Sheena, Dijana, Diana, Sabrina og Amanda. Jeg fik checket in på Universitet og i den forbindelse fik jeg også en parkeringsbøde for at bruge et parkeringshus for studerende - bum, første bøde nogensinde og ja, jeg går op og klager over den. Dog så er den lyse side, at hvis min klagesang ikke bliver hørt, så er den "kun" på 260 dkk. Pigerne og jeg gik en tur langs strandpromenaden og spiste lækker fisk til aftensmad, derefter tog Cathrine, Kirstine, Amanda og jeg bilen og i skiftehold kørte vi tværs gennem ørkenen for at nå Grand Canyon til morgensolen. Amanda og jeg kørte det første stykke i mørket - hvor der generelt var sort som
kul og kun enkelte lastbiæer lyste vejen op. Da vi skiftede kl 3 i nat, faldt vi i søvn og vågnede op til en mindre krise. Benzintanken holder 400 miles og normalt er der tankstationer overalt, vi vidste godt, at de ville være sjældenere på vores rute herind, så ca 70 miles før en tom tank prøvede pigerne at finde tankstationer på miss Garmin. Men alt er lukket ned og forladt, så kl 6 i morges vågnede vi til 7 miles tilbage i tanken og ude i Arizonas ørken på endnu en forladt benzintank - med 5 miles til næste by fik vi lige slæbt os herhen og tankede op - det er det der med at leve livet liiige på kanten. Der fik vi også
øjnene op for den smukke udsigt og af støvede grusveje kørte vi ind til den østlige del af Grand Canyon - et af verdenens syv vidundere, som i dette område er ejet af indianerne, der i sin tid beboede stedet. For en mindre formue på 45$ fik vi lov at se dette "hul i jorden" - men sikken et hul! Sjældent har jeg oplevet noget så smukt i ler- og sandsten, røde, støvet g bygget i århundrede lag - uden gelender kunne man stå der og se solen ramme dalen og Colorado floden i bunden og se ørnene svæve ud i uendeligheden. Vi fik vandret og fået taget et fotoshoot eller 6 og så kørte vi mod Hoover Dam, en fascinerende stor dæmning og endelg er vi checket ind på denne turs endelig destination - Las Vegas. Et overdimensioneret ubeskriveligt, eventyragtigt kødmarked af selvfede folk, for meget selvbruner, høje hæle, limousiner, jakkesæt, solbriller, burlesque shows, Donny og Marie Osmond i forening med Celine Dion i et mini Hollywood af Eiffetårnet, kæmpe hoteller og drømmeagtge tilstande sidder jeg nu på 4. Ud af 45. Etage på et luksushotel og drikker ekstremt stærke drinks ved en enorm pool, som indeholder folk, der burde være med i For Lækker Til Love og nyder 35 grader og gør klar til at kaste terninger, en-armede tyveknægte og roulette senere - pokerfacet holder jeg ikke, så vi nøjes med en weekend i sus og dus blandt nogle af USAs smukkeste, rigeste, dummeste og mest gamblende folk. Vi glæder os!