Soho, vind i håret og verdens lækreste is

Trip Start Aug 06, 2012
Trip End Feb 02, 2013

Flag of United States  , New York
Tuesday, August 7, 2012

Det er 2. dag i New York City. Temperaturen har sneget sig op på de 34 grader, men grundet skyskraperne, så når solen aldrig rigtig ned til os på gaderne. Vi startede vores morgen med lækker is-kaffe, bagel med cream cheese og frugt salat i en lille hygge raw-food-ish café nede ved Brooklyn. Derefter tog vi færgen til Staten Island og mødte hendes der ... Frihedsgudinden... på vejen - hun er flot, lille, fyldt med ir og ja i solskinnet, så har franskmændene alligevel gjort et meget godt stykke arbejde med det stykke kunst. Tilbage på Manhatten igen, besluttede vi os for at gå langs vandet hen til Brooklyn Bridge og over broen i håb om måske at møde Lonely Boy (ref. Gossip Girl) på den anden side. Det gjorde vi dog ikke, men vi fandt den lækreste lille café, hvor vi fik os en lækker frokost. Metroen tilbage til Manhatten (ja, vi er sgu ved at lære det) ind til ground zero, hvor jeg fandt ud af, at de er igang med at opføre to nye tårne, der hvor World Trade Centrene lå. Så var vi i den der Century21 (som er omtalt meget som fabelagtig billigt og let) - altså jeg fik klaustrofobi og ja, det er billigt, men altså når man har stil (som undertegnet), så finder man ikke rigtig noget derinde udover selvfølgelig liiiige den der Calvin Klein clutch på vej ud i kernelæder og ja, den er nu meget pæn. Hæhæ. Vi tog til Soho og kiggede på butikker og spiste nok verdens lækreste is - PINKBERRIES - altså Paradis Is GO HOME! Fik jordbæris toppet med friske jordbær og balsamico dressing (Julie, jeg tænkte på dig). Mmmmmums det var lækkert! Nu er vi lige hurtigt tilbage på hotellet for at klæde om - for nu, mine damer og herrer, skal vi ud at se the New York Mets spille deres første store baseball kamp i sæsonen mod Miami Dolphins, spise corndogs og råbe lidt på stadion. Og derefter skal vi ind at prøve et sted, jeg har fået anbefalet til verdens bedste pizza (Dittchen, tak for anbefalingerne). Alt i alt - c'est la vie..