Od Vladivostoka do Chite

Trip End Mar 31, 2009

Flag of Russian Federation  , Far East Russia,
Thursday, March 5, 2009

Koncno sva zacela pot s Transibirsko zeleznico, ki sva se je toliko casa veselila. Za prvi neprekinjen del voznje sva se odlocila za del zeleznice od Vladivostoka do Chite, kar skupaj znasa 3090 km. Na vlaku sva tako prezivela neprekinjeno 56 ur, kar je ze kar pravi preizkus zivcev ter telesa. Zaradi tega, ker je bila prva voznja za naju tudi najdaljsa na celotni poti, sva se namestila v drugem razredu in ne v tretjem, kakor bova v krajsih skokih nadaljevala pot. Drugi razred se sicer od tretjega razreda loci le po tem, da so v njem kupeji s 4. posteljami od hodnika loceni z vrati, medtem ko v tretjem razredu nimajo vrat. Ker so vlaki relativno prazni to niti ne igra posebne vloge. Je pa bistvena razlika v ceni obeh razredov, saj sva za 56 ur voznje iz Vladivostoka do Chite placala vsak 100 evrov, medtem ko sva za naslednjo vozovnico za 20 ur voznje iz Chite v Irkutsk odstela vsak po 26 evrov.

Zivljenje v kupeju skupaj, s se enim sostanovalcem, bi bilo mnogo bolj mucno, ce ne bi na drugi strani okna prikazovala ena najbolj nenavadnih pokrajin na zemlji. Naj gre za zaledenelo morje kakor dalec seze oko, ali za brezove gozdove, ali gorovje, ali zaledenele reke na katerih so spluzene ceste, vse je za naju doslej se nikoli videno. Ob skoraj vrocini na vlaku je dejstvo, da se zunaj temperature gibljejo od -10 stopinj navzdol skoraj neopazno. Ob videnih redkih tovornjakih ter terenskih vozilih na zaledenelih rekah ter ob ledu na oknih pa clovek mraza zunaj vseeno ne more povsem spregledati.

Zivljenje v Sibiriji je vsekakor trdo in sprasujeva se ali ljudi tukaj drzi divja lepota te dezele ali kaj drugega nam nepoznanega. Lepota je v oceh opazovalca in vsekakor je Sibirija resnicno lepa, ko jo opazujemo s toplega vlaka in ko drvimo proti razvitemu svetu. Vprasanje pa je kako je ta lepota v oceh domacina, ki mora ziveti v mali hisici iz lesa tudi pri - 50 stopinjah, ko v okoliskih gozdovih tavajo medvedi, risi, volkovi ter malo bolj redke, a mnogo bolj nevarne, zveri kot sta amurski tiger in gulo gulo. Verjetno velja na tem mestu nekaj napisati o resnicno posebnih zivalih, ki zivijo le se v teh divjinah. Amurski tiger je s svojimi 380 kg odrasle teze znan po tem, da se ga bojijo tudi medvedi ter po tem, da mu teknejo tudi ljudje. Danes je sicer ze zelo redek, a porocila o njegovih napadih so se vedno vsako leto reden pojav. Gulo Gulo (Rosomah po slovensko ali wolverine po anglesko) je prav tako ze na robu izumrtja v Sibiriji, kakor tudi v Kanadi, a v obeh drzavah velja za najbolj neugodno zival (najmocnejsi sesalec glede na svojo maso na zemlji) in mu domace zivali ter ljudje prav tako niso tuje med hrano. Se bolj grozno je dejstvo, da obicajno zbira glave svojih zrtev in jih skladisci pri svojem prebivaliscu. Zaradi splosnega strahu pred to izjemno agresivno zverjo so vec desetletij potekale kampanje k njegovemu izkoreninjenju, ki so zahtevale svoj davek.

O zivalih, ki sva jih opisovala v prejsnjem odstavku, sva vecinoma bolj brala kot pa jih tudi dejansko videla, sva pa videla dosti prostih konjev ter veliko stevilo ptic vseh vrst. Med domacimi zivalmi tukaj prevladuje govedo ter ovce, vecina his pa ima tudi pse cuvaje. Vlak se vsak dan ustavi vsaj stirikrat po 15 ali vec minut, ko si je mogoce pretegniti noge ter opazovati domacine. Zaradi mraza je tukaj se vedno zelo popularno krzno, kucme ter dolgi debeli zimski plasci. Ljudje govorijo le rusko ter so na prvi pogled mnogokrat zelo robati ter delujejo neprijazni. A ko spregovoris nekaj besed njihovega jezika se otoplijo in se obicajno zelijo pogovarjati. Ker ne govoriva rusko so seveda taksni poskusi tezki in se pogovor obicajno zakljuci pri tem, da sva iz Slovenije ter da potujeva do Moskve in naprej.

Vec o Sibiriji pa bova se napisala v naslednjih blogih, saj je pred nama se vsaj 5 dni na vlaku do Moskve.