Pakse

Trip End Mar 31, 2009

Flag of Lao Peoples Dem Rep  , Champasak,
Tuesday, December 23, 2008

Na najini poti proti jugu in proti Kambodzi, kamor nameravava odpotovati konec tega tedna, sva se ustavila v mestu Pakse, ki je bilo ravno v tem casu prizorisce nacionalnih sportnih iger. Tako sva se odpravila na nekatera prizorisca tekmovanj in delila navijasko vnemo s tukajsnjimi domacini. Sportne igre so bile skoraj tragikomicne, saj so sportniki bili za tak rang tekmovanja zelo slabo opremljeni, prav tako pa so bila nekatera sportna prizorisca v res zaskrbljujocem stanju. Kot primer lahko poveva, da je tekmovanje v plavanju potekalo v skoraj zagotovo vsaj eno leto ne ciscenem bazenu. Plavalci so se tako pomerili med seboj v vodi polni usedlin, drevesnih listov ter ostale umazanije. Najvecja gneca je bila na prizoriscu tukajsnjega nacionalnega sporta - balinanja in zmagovalci te kraljeve discipline so bili tudi najbolj bogato obdarjeni. Zelo zanimivo je bilo tudi tekmovanje v veslanju na reki Mekong, kjer so po najinem mnenju posamezne ekipe med seboj tekmovale tako v hitrosti veslanja, kakor tudi v glasnosti skandiranja med tem. Tekmovalce v finalu, ki sva ga spremljala so zagotovo porabile vec energije za vpitje kot za veslanje.

Pakse nama je sluzil kot dobro izhodisce za enodnevni izlet proti mestu Paksong, ki velja za prestolnico odlicne laoske kave. Vecina domacinov v tem obmocju se namrec prezivlja z gojenjem kave, le del njihovega pridelka pa se tudi tukaj prazi. Glavnina kave se namrec izvozi v surovem stanju, saj proizvodnja dalec presega lokalno porabo. Med kavnimi plantazami sva imela priloznost obcudovati enega najlepsih slapov, kar sva jih videla doslej. Ob prihodu do slapu Tat Fan, ki v visino meri kar 120 metrov sva ze bila malce razocarana, saj ni poti v blizino slapu in ga je moc videti le od dalec. Pri slapu Tat Yuang, ki pa v visino meri le nekaj vec kot 40 metrov pa sva ostala skoraj brez besed. Kot naroceno sva na dnu lahko opazovala mavrico in igre svetlobe med vodnimi kapljicami, na vrhu slapu pa sva lahko potrdila najino hipotezo, da krave ne poznajo strahu pred visino. Krave so se namrec pasle zgolj nekaj centimetrov stran od roba prepada in prav nic ni bilo videti, da bi jih bilo kaj strah. Sva pa bila toliko bolj v strahu midva, saj res nisva zelela videti ali v objektiv ujeti prizora letece krave.