Coffs Harbour

Trip End May 06, 2011

Flag of Australia  , New South Wales,
Sunday, October 10, 2010

Hoi!

Tijdens mijn tijd in Port Macquarie had ik vernomen dat er in Coffs Harbour wel een goede kans zou zijn op een baantje. Ik heb dan wel een bepaald budget, maar het is beter om vanaf het begin je ogen al open te houden voor een baantje. Ik ben zat gasten tegen gekomen in Sydney die dat niet hebben gedaan en die al 4 maanden in Sydney zaten, zonder geld en wanhopig op zoek naar werk. Ik wil niet wanhopig op zoek naar geld en werk, dus lijkt het me verstandig gewoon een beetje mijn ogen en oren open te houden gedurende mijn reis. De ogen open houden is soms vrij moeilijk, want al dat rondlopen, reizen en nadenken is best vermoeiend.

Eenmaal in Coffs Harbour aangekomen, had ik al vrij snel door dat Coffs Harbour echt niet veel meer voorstelt dan de haven van Coffs. Het plaatsje is opgedeeld in 3 "interessante" plekken: 1) het town centre, wat niet meer is dan een winkelcentrum op 30 minuten lopen van 2) het strand en de haven en nog wat verderop 3) de "jetty", de boulevard. Het plaatsje had echt 0 sfeer. Toen ik in het hostel aankwam, had ik ook al vrij snel door dat het hostel wel aardig in de stijl van Coffs Harbour was. 0 sfeer, doordat de tv-ruimte en de keuken op zo'n vreemde manier ingedeeld waren dat het allemaal heel op zichzelf was.

Het enige positieve, naast de mooie Harbour van Coffs (toegegeven), waren mijn kamergenoten: 3 Zuid-Koreanen en 2 Japanners. Ik heb een hoop met ze gesproken, mede doordat het weer zo slecht was dat er vrij weinig andere dingen waren om te doen. Maar dat was niet erg, ik vond het reuze interessant om met ze te praten over van alles en nog wat. Ik vind het altijd heel interessant om te proberen erachter te komen hoe mensen uit compleet verschillende culturen tegen bepaalde (voor ons) doodnormale dingen aankijken. Zo kom je vaak op hele interessante gesprekken uit, zoals ook nu het geval was. Daarnaast hadden de 2 Japanners nog 2 Japanse maatjes. Met zijn allen samen, met mij erbij, op een regenachtige zondagavond in een door de Japanners gehuurde auto op zoek naar de Mc Donald's in die vreemde plaats, was wel een hele grappige belevenis. "OOOOOOOOOOOOOOOOOOOO". "Looook ouuuuuwwt". "Berry Nice!!!!".

Maar goed, ik was in eerste instantie naar Coffs Harbour gekomen voor eventueel werk. Nu hoorde ik van de meeste bessenplukkers in het hostel, want dat is het werk wat daar voor handen is, dat dit werk eigenlijk geen reet aan is en afhankelijk van welke boom je aangewezen krijgt (!) ook niet heel goed betaald. Toen ik ging navragen wanneer ik zou kunnen beginnen, kreeg ik te horen dat dit afhankelijk van het weer in waarschijnlijk 1,5 week, maar misschien zelfs 2 weken, zou zijn. Toen besloot voor mezelf dat ik niet eens 1,5 week in die saaie plaats waar niks te beleven is zou willen zijn, laat staan tijdens regenachtig weer. Wachtend op een baantje wat niet heel goed betaald en wat niks aan is. Ik zou dat geld best kunnen gebruiken, maar ik ga geen dingen doen die tegen mijn zin in zijn, vooral niet nu de nood niet aan de man is qua de financiŽn, wat ik wel wil voorkomen. Zover gaat dat niet komen.

Ik zou best fruit willen plukken hoor, daar niet van, maar niet in Coffs Harbour! Toch is het in AustraliŽ wel erg letten op je budget. Voor de lezers die in Zweden zijn geweest; AustraliŽ is duurder dan Zweden. Dat heb ik geconstateerd en dat zeggen alle Zweden (altijd je bronnen vermelden voor de betrouwbaarheid van je teksten).
Het punt is dat ik vanaf half februari nog moet reizen zonder dat ik de mogelijkheid heb geld te verdienen (al kost AziŽ natuurlijk geen bes, haha), daarom wil ik mijn budget er nu niet helemaal doorheen jagen. Werken in AustraliŽ is echter naast een bron van inkomsten ook een ervaring op zich, daarom liever ergens anders. De meest ideale situatie zou zijn, wanneer ik met het werk de kosten van mijn tijd in AustraliŽ zou kunnen dekken. Maar goed, zo zijn er wel meer ideale situaties te bedenken...

Vrijdagavond laat kwam Tim in Coffs Harbour aan, maandagochtend is hij al naar Byron Bay gegaan.

Tot de volgende aflevering.

X on

Haha, dat was er eentje om snel te vergeten dus ;)

Achja, heb je ook af en toe he. De creditcard van P Posas staat toch tot je beschikking (zie forum) dus waar hebben we t over hahaha :p

Wollie on

Gelukkig kost Skype helemaal niks, nakkes, noppes zodat je de verrassing voor Bob volgende week niet hoeft te missen ;)

Nick on

Zo, weer helemaal bij gelezen! Nice! Mooi dat je je open water ook hebt, ook van plan dit jaar te halen (nu scuba). Zal voor je duimen voor beter weer!

Ahoy!

X on

Ahoy ligt in Rotterdam Nick. Zit je weer aan de Player's Rum?

Gerry on

Ondanks dat het een saaie plaats is, toch wel hele mooie plaatjes geschoten tim!!

Rob on

Vonden die Japanners en Koreanen vast handig dat jij een beetje het OVERzicht kon houden tijdens dat onstuimige weer ;-)

Kun je niet een beetje bijklussen bij een dive center? Qua theorie zit het nu wel goed toch?