Tizedik nap - A paradicsomban

Serene Resort

Flag of Thailand  ,
Friday, January 21, 2011

9:53 azt hiszem, most sikerult kialudni magunkat. Kezd nagyon meleg lenni, ugyhogy lezuhanyzunk (melegviz nincs, de ami van, pont kellemes), lovunk valami reggelit (tegnap este kineztem magamnak kokuszos fankot az egyik helyinel), lefoglaljuk a neten az utat, hogy ne legyen belole gaz - ugy dontottunk, 26-an megyunk vissza Phuketre-, rakerdezunk a felszabadult bambuszbungira aztan irany a part! Hivatalosan is megkezdjuk a barnulo projektet, bar G mar igy is eleg csoki, en sem panaszkodhatom, van szinem, de azert jo lenne kicsit elmelyiteni.

(...) 13:41 delelott atcihelodtunk a bambuszbungiba (Serene Resort), 550 bath egy ejszaka, az egesz egy ketszemelyes matrac (=agy), egy hatso budi+zuhany, meg egy kis eloter. Nagyon hangulatos! Van a bejaratanal egy par cm szeles szabad sav a matrac mellett, oda lehet lerakni katonas sorrendbe a borondoket meg elfer egy ventillator... Neztunk valami reggelit, egyik helyen vettunk negy pici banant, meg ket mazsolas sutit, masik helyen tukortojast, a "boltban" meg vizet. Lefoglaltuk a visszafele utat is egy netezdeben, 26-an reggel 9:45-kor indulunk. Most Pattaya beachen pihenunk a fak arnyekaban. Tuz a nap, gyonyoru szine van a tengernek es ez a hofeher homok! Viszunk is haza belole egy nagy mareknyit, Ikeaban lehet kapni 3d-s kepkeretet, majd abba lesz, hatterben egy foto Liperol vagy Mayarol, a homokon kis kagylok, amiket gyujtunk. Kiderult amugy, miert vannak itt a tankos hajok, miert koroz helikopter es miert jaroroznek egyenruhasok: ma jon Lipere a hercegno! Annyira meleg van, meg kell martoznom. Majd jovok!

(...) 16:01 megkerdeztem ezen  az oldalon is (Pattaya beach), mennyi a bungi: 800 bath, de csak holnaptol lesz szabad. Ezek is bambuszbol keszultek, csak nagyobbak, mint a masik es tengerpartiak. Azt meg nem tudjuk, itt van-e mar a Hercegno, a katonak lathatoan unatkoznak, csak neha mennek egy kort a parton. Lehet, pont a masik oldalon tortennek az esemenyek.

(...) 17:54 Pont indultunk volna at negy ora korul a sunset beachre, megvarni a naplementet, amikor jottek a rendfenntartok, hogy a kijelolt uton ne tartozkodjon senki, es valamit magadra kellett venni, mert jott a Hercegno es udvarhaza. Titokban sikerult lekamerazni a konvojt, kozvetlenul a tengerpart mellett gurultak el a kis jarmuveikkel. Kesobb, amikor setaltunk at a sziget masik oldalara, lattuk is, hol szallt le a helikopteruk (bent a sziget belsejeben valami mezofele kozepen). Mar a lemeno nap fenyenel sziesztazunk a parton, mikozben halk hullamok es rikacsolo madarak kozott be-behallatszik egy kis kukorekolas. Lassan kikot ezen az oldalon is az osszes longtail boat, amik nappal a vallalkozo kedvu turistakat vittek szigetturakra vagy horgasztak. Ma is sznoriztunk. A hofeher homokos parttol par meterrel beljebb sok kis narancssarga-fekete Nemo, sarga-fekete vitorlashal, kisebb lila halraj es a szivarvany minden szineben pompazo nagyobbak uszkalnak eledel utan kutatva. Sajnalom, hogy nem jo a vizalatti gep. Most aztan nagyon! A tuzo nap utan jolesett megkostolni a sticky rice mangot, ami rizs, leontve suru kokusztejjel (ettol lesz ragacsos) es hozza frissen felszelt mangot adnak. Tobb helyen megszorjak szezammaggal. A szigeten 50 bath. Legszivesebben egyebkent felmasznek egy fara es lekapdosnek par kokuszt (ennek is megkerik az arat a helyiek: 50 bath. Azt hiszem, Bangkokban duplatriplan fogunk meg enni/inni, otthon ugysem lesz ra lehetoseg) Amugy mar biztos vagyok benne, hogy jovore felejto a borond. Igaz, csak ket kicsit hoztunk, de utazashoz a legpraktikusabb a gurulos hatizsak: ha akarod, huzod magad utan, ha akarod, hatizsak. Illetve a netbook teljesen felesleges. Meg elo se vettuk, csak nehezek.

(...) 19:45 hirtelen fejeztem be az elobb, mert eppen bukott ala a nap es muszaj volt kattintanom par kepet (meg mindig telefonnal), feleannyira sem adja vissza, mint amilyen valojaban: a napkorong hatalmasra no, mikozben szepen lassan belebukik a tengerbe. Mikor eltunt, elindultunk visszafele. Azon a reszen is vannak egyebkent bungik, 350 bathert. Korbeneztunk vacsi ugyben ugyhogy kepzeletben es szoban osszeirtuk a mai menut a kiszemelt helyunkon: frissen fogott hal, tintahal es rak. Ezt ott helyben, parazson keszitik el, bbq grill modon. Egy kilo rak 700 bath (mashol 1200), a tintahal 350 bath (mashol 300), kagylo 150 bath (itt pont nincs), es kulonfele halak. Elfoglaltuk a bungit is es lezuhanyoztunk. Itt van budipapir, tiszta "agy", egy derekig ero fal elvalasztja a wc-t a zuhanytol, mosdo, tukor. Sokkal jobb, mint a tegnapi kenyszerszallasunk!! Es annyira hangulatos, zsiiir! Could you know my name... Here in heaven... Szall a dal a friss levegovel es teljesen elerzekenyulok. Nem tudom, irtam-e mar, de G-nek mar mondtam: Thaifold egy farang (igy hivjak a kulfoldieket) szamara, de legalabbis szamomra az Erzelmek orszaga. Szinte a teljes skalan vegigmentem mar, az aljatol a csucsaig. Egyszer fent, egyszer lent. Most eppen fent, folyamatosan. Hol is lehetnenk a paradicsomban? Aztan persze ott volt az alja, amikor nem minden a tervek szerint alakult (durva, most tunt fel a tenkjubol meg a tapsbol, hogy az eric clapton szamot eloben jatszottak). Na de ez az atka, es egyben a szepsege is annak, ha nem tesznek mindent alad egy AI szallasban, hanem jarod az orszagot  lehetosegeid es idokereted szerint es sajat karodon tanulod meg, hova, hogyan erdemes menni es mi mennyit er. Igaza van azoknak, akik azt mondjak, elsore a legdragabb Thaifold... de ugyis visszatersz. Hiszen meg kell tapasztalnod, hol milyen szokasok vannak, mire mennyit szabad kifizetni. Feltem a bambuszbungitol, de a 900 bathos szallas a felet sem erte! Plane, hogy utolag esett le, azt lattam agodan 720-ert. Viszont a 350-esbe sem mennek, mert az meg messze van (legalabb 5 perc seta) a kozponttol. G koromreszeles kozben teli vigyorral orulget maganak, annyira tetszik neki a hely. Megertem! Lassan osszekeszulodom, irany vacsorazni!

(...) 23:39 ahol kiszemeltuk a rakokat, ott mar elfogytak, legkozelebb korabban erkezunk. Ezek utan azt a hangulatos ettermet valasztottuk, ahol olcsobb is volt minden. Mindez pont szemben a bunginkkal, az "utca" masik oldalan. G valami piros, fogas halat kert, en egy tintahalat es mindketten egy-egy rakot. Hozza rizst koretnek, az egeszert fizettunk 290 bathot. Nagyon izletesre keszitettek es jollaktunk. Vacsora utan vegigsetaltunk Pattaya partjan, belehallgattunk az elozenekbe es belefutottunk a hercegnobe, amint nepes kiseretevel kutyat setaltatott. Ezek szerint megsem ment el. Gondolom, nem veletlenul van itt a rezidenciaja, ez a szigetecske a leheto legjobb valasztas a maga hangulataval. Erdekes, azt hittem, itt sokkal kevesebbet fogok irni, mivel csak relaxalunk, aztan megis mindig van meselnivalo. Mar csak 9 nap.