Jõulupühad Wanakas

Trip End May 01, 2013

Flag of New Zealand  , South Island,
Wednesday, December 26, 2012

Franz Josephist Wanakasse sõites võib aimu saada milline Uus-Meremaa metsik loodus enne inimeste saabumist välja nägi. Kogu selle pika teekonna jooksul nägime vaid mõnda üksikut autot ning ühte küla, mis koosnes umbes 20st majast. Kogu ülejäänud aja saatsid meid vaid suured mäed ja metsik loodus. Niisiis see oli üks kõige üksildasemaid teid, mida me Uus-Meremaal kogesime. Samas oli huvitav ka – ainult meie ja loodus!

Päris ehmatav oli peale sellist looduse ja rahu nautimist Wanakasse jõuda. Teadsime, et see on väike rahulik linn, kus oleks mõnus paar päeva pesitseda ja jõulupühasid nautida. 24.detsembri pärastlõunal Wanakasse jõudes selgus, et selles väikeses rahulikus linnakeses oli jõuluhullus võimu võtnud. Terve linn kubises ringi tormavatest autodest ja inimestest ning meil oli tunne nagu oleksime sipelgapessa sattunud.

Me polnud hotelli reserveerinud ja seda rahvahordi nähes hakkasime muretsema, et äkki ei leiagi öömaja. Kõik läks aga hästi, sest leidsime ühe väga mõnusa stuudio toa, mille terrassilt avanes vaade lumemütsikestega mägedele.

Kui öömaja leitud, siis tormasime ruttu toidupoodi, et pühadeks süüa osta. Suure inimmassi vahelt läbi kulgedes õnnestus meil endale meelepärane toit leida ning pääsesime poest ilma muhkude ja kriimustusteta välja. Nii et meie jõulushopping läks üsna valutult.

Uusmeremaalased tähistavad jõule 25.detsembri hommikul. Pidustused algavad hommikusöögi ja kinkide avamisega, seejärel üks maitsev jõulukalkun ning pärastlõunal lihtsalt pere seltsis logelemine või rannas pikutamine. Me proovisime siis ka kohalike moodi olla ning tähistasime jõule 25.detsembri hommikul. Tegelikult oli põhjus pigem selles, et kui meil siin oli hommik, siis Belgias oli sel ajal alles 24.detsembri õhtu. Niisiis Tintini pere oli kõik koos ning tänu „Skype“ vahendusele saime meiegi nende jõuluõhtust osa. Kui nad lõpuks magama läksid, siis oli meil pärastlõuna kohale jõudnud ning otsustasime randa jalutama minna.

Terve linn oli nagu välja surnud! Kõik poed ja kohvikud olid suletud ning tänavatel polnud ühtegi inimest ega autot liikvel. Tundub, et jõuluhullus oli selleks aastaks lahkunud. Rannas oli aga päris mitmeid peresid piknikku pidamas või niisama päikese käes mõnulemas.

See oli meie jaoks esimene kord pidada jõulupühi 35-kraadises suvekuumuses. Kuumusele vaatamata imetlesime oma terrassilt lumiseid mägesid ja kuigi polnud üldse niimoodi planeeritud, siis saime endalegi suureks üllatuseks valged jõulud.

Kui jõulupühad peetud, siis oligi juba aeg Uus-Meremaalt lahkuda. Tegime veel hästi kiire visiidi Queenstowni, mis oli täitsa armas linn, kuid seal oli hingematvalt palju inimesi. Pirjo õnneks hoiatas meid eelnevalt, et Queenstownis on palju turiste. Seega olime väga õnnelikud, et otsustasime jõulud Wanakas veeta. Jalutasime natuke Wakatipu järve ääres ja kesklinna tänavatel ning läksime siis ruttu lennujaama, sest see rahvamass oli lihtsalt nii väsitav. Peale metsikus looduses ja vaikuses viibimist on raske jälle suurte rahvamassidega harjuda. Varsti lähme aga Aasiasse ja seal pole nendest pääsu...

Kiaora („aitäh“ maoori keeles) Uus-Meremaa toredate ja ilusate hetkede eest!

Siin ka mõned fotod Wanakast ja Queenstownist.