Iguassu kosed ja nende võimas vee-energia

Trip Start May 07, 2012
Trip End May 01, 2013

che lagarto hostel Puerto Iguazu

Flag of Argentina  ,
Monday, August 20, 2012

Ohh need Iguassu kosed. Ma kohe ei teagi kuidas neid kirjeldada, sest ükski sõna pole nii
võimas, et seal kogetut edasi anda.

Iguasse Falls on maailma suurim kosk, mis on nii uskumatu, et peale selle nägemist tunduvad
ilmselt kõik teised kosed kui mingid haledad veenired. Mina pole tõesti oma elu jooksul varem midagi sellist näinud-kogenud. Isegi „Schueberfoueril“ kogetud vaba langemine 70 meetri kõrguselt ei pakkunud sellist adrenaliini kui nende koskede vägi. See kosk annab lihtsalt nii võimsa elamuse, et seda ei unusta elu lõpuni.

Iguassu koskesid saab imetleda nii Brasiiliast kui ka Argentiinast. Kõige paremad vaated pidid Argentiinast avanema, kuid me otsustasime seda maailmaimet mõlemast riigist imetleda.

Lendasime Rio de Janeirost Puerto Iguazusse (Argentiinas) ning sattusime kohe hoopis teise kultuuri, sest acai topsid vahetusid sujuvalt matetopsidega. Kõik bussi- ja taksojuhid jalutasid oma termoste ja mate-tassidega ringi ning vilistasid laulujuppi. Mate on hästi kange roheline tee, mida juuakse spetsiaalsest topsist spetsiaalse kõrrega. Kõrre otsas on väikeste augukestega metallosa, et teepuru endale kurku ei tõmbaks. Hommikul pannakse teepuru tassi ning võetakse üks termosetäis kuuma vett kaasa ning siis terve päeva jooksul rüübatakse seda kanget kraami. Kusjuures mate joomine on väga sotsiaalne tegevus ehk siis üks tassike käib seltskonnas ringi ning igaüks võtab lonksukese. Taksojuht tahtis meile oma matet pakkuda, kuid keeldusime viisakalt, sest meile ei maitse see mõru jook.

Iguassu koskede juures nägime aga veel uhkemat pilti. Sealsed inimesed ei käinud termos kaenlas ringi, vaid neil olid spetsiaalsed nahast õlakotid, kuhu sisse käis termos ja mate-topsid. Tundub, et need mate-kotid on lausa nagu moeaksessuaarid, sest üks oli ilusam kui teine. Lisaks saime teada, et on olemas veel üks mate joomise meetod, mida nimetatakse „Terere“. Teepuru on ikka sama, aga kuuma vee asemel lisatakse kas külma vett või mahla. Üks argentiinlastest paar, kellega seal tutvusime, pakkusid meile„Terered“ ning see meile täitsa maitses.

Selle argentiinlastest paarikesega tutvusime väga huvitaval moel. Broneerisime hosteli kaudu bussi Iguassu koskede juurde ning hommikul selgus, et bussi asemel tuli hoopis kaks autot. Meid pandi Claudio ja tema viiendat kuud raseda tüdruksõbra Tatianaga samasse autosse. Hakkasime lobisema ning koskede juurde jõudes oli meil juba nii hea kontakt tekkinud, et veetsime terve päeva nendega koos ning õhtul käisime koos ka veel ühes mõnusas kalarestoranis. Nad on pärit Buenost Airesest ning kui me oktoobris sinna jõuame, siis loodame nendega seal jälle kohtuda.

Tänu nendele õppisime oma ühepäevasel Argentiina visiidil nii palju Argentiina ja selle kultuuri ning inimeste kohta. Seega ootame juba põnevusega oktoobrit!

Niisiis me jõudsime Argentiinasse ning paar tunni pärast olime jälle Brasiilias:) Meil oli Iguassu koskede külastamiseks vaid 2 päeva planeeritud ning kahjuks läks esimese päeva esimene pool tänu reisimisele kaotsi. Meile öeldi, et Brasiilia poole külastamiseks läheb pool päeva ning Argentiina poole külastamiseks terve päev. Seetõttu otsustasimegi esimesel päeval Brasiilia poole üle vaadata ja meie pass täitus kenasti mitmete Argentiina ja Brasiilia
templitega. Me nüüd ei oska öelda kas asjaolu, et meie esimene kontakt nende võimsate koskedega toimus Brasiilia poolel oli põhjuseks, et meile meeldisid need kosed Brasiilias rohkem. Enamik teisi turiste leiab jälle, et need on Argentiinas ilusamad. Igaljuhul üks on kindel - neid tõesti peab mõlema poole pealt nägema.

Sel päeval kui me Brasiilias koskesid vaatamas käisime oli sissepääsu ümbruses tee blokeeritud, sest turismibusside juhid streikisid. Seega ei saanud meie liinibuss sissepääsu juurde sõita ning pidime osa teed jala käima.

Sel päeval aga kui me Argentiinas koskesid vaatamas käisime toimus seal üks erakordne sündmus. Õhtul koskede juurest lahkudes olid kõik kohad politseiautosid täis ning politseivormides mehed ja naised luusisid mööda metsaääri ja piilusid kõikidesse autodesse. Meie autojuht teadis rääkida, et paar tundi tagasi toimus seal relvastatud rööv, kus neli meest lasid 11 lasku ning varastasid Iguassu Rahvuspargi raha transportinud autost umbes 20 miljonit argentiina peesot, Peale röövi nad jooksid metsa peitu ning seetõttu oligi kogu piirkond politseisid täis. Sündmus oli erakordne seetõttu, et Iguassu Rahvuspargi ajaloos toimus selline asi esimest korda,

Ma ei oska enam mitte midagi lisada. Vaadake parem fotosid, sest need pidid ütlema rohkem