Mera Gotland

Trip End Jun 17, 2012

Flag of Sweden  , Gotland,
Saturday, June 16, 2012

I freedags började vi dage, efter frukost med att vandra längs stranden till Lummlundagrottorna. Där nere var det bara ruggiga 8 grader. Efter grottan var vi på Lampfabrik i Västkinde och vi hitade en lampa som vi ska åka och beställa imorgon. Lunch åt vi på Krusmyntagården: stekt strömming med postatismos alternativt lammkorv. Ett besök på villa Muramaris gjorde vi också, men det var stängt pga av bröllop...:-( Kvällsmaten blev rester: till förrätt laxpaj med egenplockad kirskål dvs en ogräspaj, lammpytt samt saffranspannkakan i repris.

I dag, lördag, var första dagen med lite sämre väder, men vi hade spara fornsalen i Visby för detta väder så dit for vi med paraply! Lunch på Bakfickan i Visby: fisksoppa, röka räkor från Katthammarsvik alternativt stekt strömmning med potatismos. Därefter blev det besök i Stenkyrka och i Martelbo kyrkor. Middag: lax- och ogräspaj, laxspett med nypotatis samt saffranspannkakan, igen. Det blir nog ingen repris på den inom överskådlig framid:-)