Aa gaa som en cowboy...

Trip Start Oct 25, 2005
Trip End Jun 05, 2006

Flag of Costa Rica  ,
Thursday, March 9, 2006

I dag sto vi tidlig opp, vi fikk ridetur paa special(prisavslag er yndlingstingen vaar naa om dagen), prutet ned fra 590 kr til 350 kr. Fra La Fortuna ble vi kjoert til nok en ranch, og sammen en liten mann som ikke snakket engelsk, red vi over fjellet. Nok en gang ble vi bergtatt av Costa Ricas vakre natur, og vi ble roert i hjerterota av utsikten og situasjonen. Hesten Ane fikk var forelsket i Mari S' hest saa hver gang de var i naerheten av hverandre ble det full gallopp("Toeffer du deg?" spurte Ane, men den forstod ikke annet enn spansk). Mari Bs hest hatet Anes og de hadde konkurranse om hvem som gikk foerst i loeypa. Det hele ble til en lang latterkrampe ettersom hesten til Ane hele tiden feis i fart og Mari B aldri hadde ridd foer. Et komisk syn i begynnelsen, men hun la lista hoeyt og imponerte stort. Hun mente vi liknet tre prinsesser paa tur, men
Ane syns naa de stinkende klaerna vaare broet litt med hennes idylliske dagdroem. Det er en stund siden vi har vasket klaer. Etter tre timer i loeypa satte vi fra oss hestene og ble hentet av nok en kortvokst tica i en gammel jeep. Vi maatte bite oss HARDT i leppa
da mannen i forsetet tok opp konkurransen med Whitney da de velkjente tonene til "I will always love you" stroemmet ut av hoeytalerne. Etter to ridager paa rad er vi naa stoele aa saare, og vi gaar som alle de voksne paa den gamle libero-reklamen. Mari S ga Ane en
mirakelmassasje saa snart vi ankom Monteverde, som gjorde det mulig for henne aa gaa resten av dagen. Hva skulle vi gjort uten hverandre?