Bursdag og andre ting

Trip Start Oct 25, 2005
Trip End Jun 05, 2006

Flag of Australia  ,
Tuesday, December 6, 2005

Well settled og foernoyde i Adelaide, dagene gaar veldig fort og det er alltid noe aa sette fingrene i. Siden vi kom har vi vaert paa Kangaroo Island og sett noen dyr man ikke ser hver dag der vi kommer fra. Vi holdt paa aa kjoere paa naermere 30 kenguruer paa vei hjem fra middag(kengurustek, i god stil), og forbannet oss over alle spretne arter. Vi har vaert noen runder paa Rundle Mall(shoppinggata) som har foert til desto fullere sekker. Og det er ikke lenger asiatiske priser, saa dette svir. Spisingen fortsetter, men vi proever oss stadig paa litt tennis for aa utligne inntaket av diverse fristelser. Overalt er det mat i store mengder, fra isbarer til cafeer til restaranter og gatekjoekken, det er ikke vanskelig aa tro at Australia ligger paa andreplass med tanke paa overvekt og fedme. En god nummer to, toer vi paastaa.

I tillegg har vi vaert paa vinsmaking i diverse vindaler rundt om her, og da kan dere tro vi foelte oss kultiverte. All vin ble snudd og luktet paa foer edle draaper ble ristet litt i munnen(som dere ser har vi ikke faatt med oss saa mye av vinspraaket, men vi er et skritt naermere aa vite forskjellen paa riesling og chardonnay), foer vi ignorerte spytteboettene og svelget hele smoerja.

Ane har hatt bursdag siden sist, og ble absolutt overveldet da de andre hadde stelt i stand surpriseparty. Det har seg foroevrig saann at australiere er ganske treige, saa det var kun en av gjestene som hadde moett opp foer Ane og Mari kom fra doktoren(forts. foelger), og resten kom fra 5 til 45 min senere. En god dag var det likevel, og Ane var overrasket. Hipp hurra! En av gavene var John Butler trio-konsert, saa i dag kl syv trapper vi opp, ready to be entertained. En smule reduserte etter nattens feiring. Entertainment venter igjen paa fredag da Jamiroquai entrer scenen.

Speaking of doktor, Mari S har dratt med seg noen asiatiske ulumskheter, naermere bestemt streptokokker i foten, saa for tiden er det antibiotikakur i tillegg til den mye omtalte malariapillene, som Mari og Mari er sikre paa medfoerer baade depresjon, mareritt, hodepine ++. Hadde en av oss faatt aids paa turen(bank i bordet. Bank bank bank), saa hadde det nok vaert malariapillens skyld det ogsaa.

Vi gleder oss til jul, blir rart uten en hutrende gradestokk, men vi gleder oss likefullt. Har kjoept Josteins Gaarders Julemysteriet, og koser oss med et kapittel hver dag. Hele nabolaget er involvert, og alle faar oppdateringer paa hva som skjer. Ettersom australierne ikke har saa mange tradisjoner selv, saa maa vi traa til med noen av vaare. Paa torsdag skal vi bake pepperkakehus og soendag er det full fest i Heinrichresidensen(her vi bor), for da er det christmas party med rundt 50 mennesker(PS: Gratulerer med dagen pappa Oeystein -vi skal skaale for deg).

Uheldigvis er vaergudene fortsatt litt gretne, saa det har ikke blitt saa mye soling og bading som vi hadde tenkt. Mari B hopper likevel i bassenget hver dag(med godt mot) for den daglige treningsrunden(eller....?). Det var ca det fra vaart gatehjoerne. Snakkes schpaa caeber.. Som de sier i fjorden.