Lidt om hvad jeg laver for tiden.

Trip Start Sep 25, 2008
Trip End Mar 2009

Flag of Costa Rica  , Province of Guanacaste,
Tuesday, October 7, 2008

Hej alle lidt nydt fra mig.
Her går det stadig godt, jeg er ved at have lært skolen og byen at kende, og ikke mindst de andre studerende.
Vi er gået i gang med undervisningen, så jeg skal lige vænne mig til at lave noget igen! ;) Klasserne er inddelt efter niveau idet de kalder for 3 blokke med 3 niveauer i hver. Dvs. der er 9 i alt.  Jeg er vist i blok 2 men på det lave niveau i blok to. Klassen er kaldet "Elemental" og det siger næsten sig selv - vi lærer en masse af det elementære/ basis. Lige umiddelbart synes jeg klassen er lidt for let niveaumæssigt for mig, fordi jeg har lært en masse grammatik i gymnasiet. Men når det kommer til at tale spansk, tager det mig stadig noget tid at finde ordene så der passer det fint. Der er dog nogle i min klasse der aldrig har haft spansk før, så tingene bliver forklaret maange gange og meget langsomt, men de lærer hurtigt fordi de kan fransk og italiensk som ligger tæt op ad det spanske. Om 1 uge eller 2 skal vi have en test og så må vi se om jeg bliver flyttet til en anden klasse.
Vi har et fag der hedder "proyectos" = projekter og der skal vi aflevere nogle opgaver i løbet af de næste måneder. Den første er til den 17. Okt. Og hedder "Todo sobre mi" og på dansk "Alt om mig" Så jeg skal skrive 3 sider om mig selv.. hmm. Må hellere komme i gang snart!

I lejligheden hvor jeg bor går det rigtig godt, jeg kommer fint ud af det med de piger jeg er flyttet ind hos så det er DEJLIGT. Vi køber ind sammen og laver alt mad sammen, det er en hel del lettere og billigere at gøre det på den måde. Maden herover er dog næsten lige så dyr som derhjemme, i hvert fald når man handler i de store supermarkeder. Men det har vi valgt at gøre, for så kan man bedre stole på madens kvalitet f.eks kød og fisk.

Fredag aften tog jeg med nogle piger ud at spise på en sushi restaurant, det var rigtig hyggeligt og det smagte fint. Ellers er dagene bare gået med undervisning, ture til stranden når der har været tid, og en lille bytur faktisk hver aften :P De studerende på skolen har givet de forskellige barer og diskoteker hver deres dage, dvs. mandag går alle til monkeybar hvis de går ud, tirsdag er det pacifico osv.
Det er billigt at gå i byen herover, nogle steder betaler man for at komme ind men det svarer til 10 kroner. En øl koster 5 kr. og en drink ca. 10 kr. Der er ladies night hver aften på et bestemt tidspunkt så der kan pigerne få gratis drinks ;)

Jeg er så småt ved at vænne mig til at bade i havet på trods af de store bølger, så en af dagene skal jeg have lejet et surfboard og få det prøvet! Jeg er dog en smule nervøs for det, eftersom alle de andre der har prøvet det vender tilbage med kæmpe blå mærker overalt ;)

Det var alt for nu - Jeg har vedhæftet lidt blandede billeder, men flest af de andre studerende og mig selv fra vores byture.

Håber I har det godt, savner jer alle sammen.