Hualien

Trip End Oct 19, 2008

Flag of Taiwan  ,
Saturday, September 27, 2008

V Hualienu jsme vratili auto a hned si pujcili muo-to-che (skutr). Vsichni tu na nich frci, tak chceme zapadnout. Koupili jsme si i vlastni helmy. Na motorce se toho da stihnout hrozne moc a je to legrace. Mame motorku SYM 125cc. Jezdime na ranni trhy s ovocem, nocni markety a vylety. Navstivili jsme i nocni chram v centru Hualienu. Konal se tam nejaky velky obrad Tao-Chao. Jak jsme se pozdeji dozvedeli, neslo o nic zvlastniho, podobne se konaji kazdy tyden.

Prijelo 12 autobusu cinanu z ruznych koutu ostrova. Pred obradem probehl ohnostroj a hromada petard.. Trvalo to snad hodinu. Do toho tancili masky predstavujici bohy, lide bubnovali a tancovali. Palili se tisice vonnych tycinek a o neco vic papirku predstavujici penize, kterym tak trochu uplaci boha. Lide nosili dary k oltari. Vetsinou slo o ovoce a sladkosti. Tento chram je zasvecen bohyni matce (neco jako panenka Marie pro krestany). Verici ji chodi zadat o pomoc v ruznych zivotnich situacich. Pred oltarem upadli do transu, tancovali, kriceli a breceli. Cas od casu vykrikovali slova, kterym rozumi jen ten pruvodce, nebo taky nikdo. Mnohdy se pry jedna o stary jazyk. Vetsina zajezdu mela vlastni pruvodce. Ti je celym obradem provazeli.
Byla to zajimava zkusenost. Nastesti jsme nasli jednu pani, ktera mluvila velmi dobrou anglictinou a ochotne a trpelive nam vysvetlovala, jaky to ma vsechno vyznam.