Weer onderweg!

Trip End Jan 07, 2010

Flag of Brazil  ,
Monday, May 14, 2007

Lieve allemaal,

Hier even een kort bericht om jullie op de hoogte te stellen van waar we zijn en wat we doen. Een uitgebreider verhaal volgt binnenkort. Het toetsenbord van de laptop is verdronken :-( dus we zijn nu even afhankelijk van het internetcafé.
Afgelopen donderdag was het dan zover: vertrek uit Salvador na drie maanden sightseeing, familiebezoek, nieuwe vrienden, véél klussen en uiteindelijk tot rust komen. We waren al een paar dagen bezig met weg gaan (een onder zeilers bekend fenomeen), dus toen we de schuimkoppen op het water zagen, besloten we ons daar niks van aan te trekken. Het weerbericht had immers niks bijzonders voorspeld... Dat hebben we geweten!!! Harde wind, een zeer woelige zee die ervoor zorgde dat er om de haverklap golven de kuip in sloegen! Dit hadden we nog niet eerder meegemaakt. We gingen wel erg hard, regelmatig 8 knopen met alleen een gedeeltelijk uitgerolde fok. Toen werd Jeroen ook nog ziek (maagpijn, kotsen, had ik in salvador al gehad) en heb ik de nacht bijna alleen gevaren. Klinkt allemaal heel vervelend maar het gaf ook wel een kick: de snelheid en dat we dit samen toch maar mooi geflikt hebben!!!
We zijn nu in Maceio en gaan waarschijnlijk morgen door naar Recife. Ruim een dag varen van hier. Arjan en Marjo met de kids zijn gisteren in Brasil aangekomen en Michiel en Talita komen volgende week. We gaan ze allemaal ontmoeten, maar daarover later meer!

liefs, syl en jeroen

tanjawiggers
tanjawiggers on

Al bijna 1 jaar onderweg......
Lieve Sylvia en Jeroen,

Ik realiseerde me net dat jullie al bijna weer 1 jaar onderweg zijn..'how time flies, when you're having fun'..
Heb net verschillende verhalen zitten lezen en als ik de foto's zie..........zucht...... dat zie toch alleen maar in reisgidsen!!!!
Geweldig hoor. Fijn dat jullie zo genieten.

Goede reis en ik 'klik' wel weer eens aan.
Lieve groet van ons alle 6.

Jaap en Tanja