Aankomst op Fernando de Noronha!!!

Trip Start Jul 01, 2006
Trip End Jan 07, 2010

Flag of Brazil  ,
Sunday, February 4, 2007

Lieve allemaal!

Na ruim drie weken varen hebben we eergisternacht ons anker laten vallen in de baai van Fernando de Noronha!!! Woehoe, jippie, we zijn er!!!! We hebben een hele goede tocht gehad, zonder stormen of grote materiaalpech. Het was een indrukwekkende belevenis. Zo lang alleen maar water en lucht om je heen, gigantische oceaandeining (het duurde vier dagen voor ik ingeslingerd was) en dan de zone van de doldrums met gigantische wolken, buien, van geen wind naar zeer harde wind in een paar minuten tijd etc. etc. De tweede week was het mooiste, helemaal tot rust gekomen, gewend aan het ritme en puur genieten met mooi weer. Ik vond de laatste week wel lang duren, de vermoeidheid (van de nachtwachten)begon toe te slaan en de verveling soms ook. De ``beloning`` is wel enorm!!! Fernando is een schitterend eiland, echt een van de mooiste plaatsen die we tot nu toe gezien hebben. Het is een marinereservaat, er zijn dolfijnen, schildpadden en haaien (niet in de baai). De dolfijnen komen īs ochtend vaak wel in de baai en zo ook vanochtend. Ik heb geen moment geaarzeld en ben met pyjama en al zo in het water gesprongen. Jeroen gaf mijn duikbril nog snel aan en zo kon ik met de dolfijnen zwemmen!!!!!! Het was geweldig: ze zwommen onder me door (zelfs met een kleintje) en kwamen best heel dichtbij. Ik heb er tientallen gezien!
Morgen gaat Jeroen ook een poging doen, nu heeft hij fotoīs gemaakt (die plaatsen we later). Er liggen hier een stuk of 10 jachten, waaronder vier Nederlandse. Vanavond borrelen, gezellig dus. Verder alleen Braziliaanse toeristen.
Uitgebreider verslag volgt over een paar weken vanuit Salvador. We blijven hier eerst een weekje, dan weer een week varen naar Salvador en daar blijven we dan wat langer.
We hopen dat met jullie in Nederland alles goed is ( ik zag iets over storm langskomen in de volkrant mails).

Liefs, syl en jeroen

miawouter
miawouter on

oversteek
Lieve Sylvia en Jeroen,
Net in jullie nieuwe entry gelezen hoe enthousiast jullie zijn over de oversteek en het eiland. We zijn als ouders natuurlijk erg blij dat jullie geen zware storm hebben meegemaakt! Die storm hadden we dus wel hier! In de bossen zijn duizenden bomen gesneuveld. Op de tv. zagen we de schade aan vele gebouwen. We waren vanmiddag op de Dellen gaan wandelen en zagen dus de ravage in het bos! In veel Europese landen veel schade.Ook op de Canarische eilanden schijnt het noodweer geweest te zijn . Hier lijkt het wel voorjaar en hebben tijdens jullie overtocht 2 vorstdagen gehad, nu lijkt het wel lente! Fijn was ook, dat we jullie zo goed konden volgen op Winlink en bijna elke dag een klein berichtje kregen. Verder waren de lange mails van Jeroens oom Bertus, die de samenvatting waren van de radio- contacten die jullie elke woensdag en zondag hebben, iets om naar uit te kijken. Geniet nu van de dolfijnen en het mooie eiland! liefs papa en mama

shthpnz
shthpnz on

Gefeliciteerd!
Wat een snelle overtocht! En wat prettig te horen dat jullie al die stormen niet hebben gehad! Heb daar vaak aan gedacht. Hou ons op de hoogte van jullie ontdekkingen! Geniet ze!

Groet van Roel

rong
rong on

Gefeliciteerd
Van jullie vertrekkersfeest in Almere kan ik me nog herinneren dat jullie, onafhankelijk van elkaar!, mij in het oor fluisterden dat ik me als eerste gereed zou moeten maken om te helpen bij een grote oversteek. Ik heb jullie toen ook gezegd dat het heel goed is en veel leuker om samen zo'n avontuur aan te gaan.

Het is dan ook geweldig om te zien dat jullie zo'n eerste grote oversteek samen tot een goed eind hebben gebracht. Er ligt nu een stevig fundament om de rest van de wereld ook maar eens te gaan bezeilen!

Als beginnend routeerder ben ik nu wel benieuwd waar jullie de Doldrums beleefd hebben en of het een beetje klopte met wat ik heb doorgeseind.

Dat jullie genieten voorlopig niet mag ophouden,
Ron

fons
fons on

Gefeliciteerd
Lieve luitjes! Eindelijk een berichtje van mij. En dan te weten dat ik juist de laatste week heel erg met jullie heb meegeleefd. Zeg maar: bezorgdheid, uiteindelijk gelukkig zonder reden.
Wat een fantastische prestatie en een geweldige ervaring dat jullie nu tussen die grote dolfijnenkolonie kunnen zwemmen. Geniet er van, wij zullen het straks moeten doen met de foto´s.
Veel liefs en tot de volgende keer,
Fons

jutta
jutta on

Klasse!
Lieve Jeroen en Syl,

Wat goed, zo succesvol over de oceaan! Ben benieuwd naar de foto's! Ben blij te horen dat jullie zo genieten, zet dat voort!

Dikke kus, Jutta

dorte
dorte on

my schoonzus is over the ocean
Woehoe!! Fijn om te horen dat het gelukt is lieve Sylvia en Jeroen! En dat jullie nu zo kunnen genieten van alles! Doe dat dan ook maar lekker, want het is jullie gegund na deze onderneming!
Sturen gauw weer een uitgebreider mailtje over zaken in en rondom Grunn..
Liefs en dikke knuffel, Dörte.

arjanbos
arjanbos on

Buenas Felicidades!!!
Geweldig nieuws dat jullie over zijn, heel stoer hoor! Ik heb vaak aan jullie gedacht met al die stormen enzo. Gelukkig hebben jullie daar geen last van gehad. Klint heel gaaf zo'n welkomstonthaal van de dolfijnen, welverdiend luitjes!

Binnekort een update van het van Brakelplein :-)

Alle goeds en liefs,

Arjan