Snart på väg

Trip End Jul 26, 2010

Home

Flag of Sweden  , Skåne,
Monday, May 3, 2010

Nu är dagen snart här då jag sticker iväg på den stora resan, host host. Tre månader ensam på luffen. Det är väl en poäng i sig det här med ensamresandet. Att inte behöva bry sig om någon annan och göra precis vad fan jag känner för. Men samtidigt är det ju skrämmande att bara ha sig själv att lita till. På så vis blir det även en resa in i mig själv att hitta styrka och förtroende. Och nu hitta vad fan jag vill göra. Nåja, från början ska jag bara fokusera på att slappa och komma in i semestervibben (även om det är tjänstledigthet det här). Därför känns det naturligt att resa till Seychellerna först eftersom det verkar vara ett utomordentligt ställe att varva ner på. Dessutom är det hyfsat "europeiskt" och dom snackar engelska. Jag tar kulturkrocken gradvis för att inte bli nockad.

Seychellerna är ohemult dyrt. Madagaskar är ganska hemult som det verkar. Många konstiga varelser finns på Madagaskar men inga hemuler vad jag vet. Prisläget gör att jag inte stannar så länge på Seychellerna. Mellan en och två veckor blir det nog. Jag har bokat fem dagar på ett lyxhotell (alla hotell verkar vara det). Det ligger vid västra stranden på huvudön Mahe precis söder om nationalparken. Aktiviteterna här blir således troligtvis sol & bad, snorkling, dykning och vandring i parken. Dykningen på Seychellerna lär vara fantastiskt. Jag har inte dykt något på nio år nu, så jag gjorde ett "avrostningsdyk" här hemma förra veckan för att komma igång igen. Det kändes fin-fint. Jag tänkte ta det lugnt med dykningen i början och hålla mig hyfsat grunt. Det finns ett korallrev i närheten som verkar lagom.

Det är bara några timmar kvar tills jag sticker nu! Hoppas allt klaffar med flyget. Ett bökigt byte väntar i London där jag måste byta Heathrow -> Gatwick. Minst en timme buss däremellan. Klumpigt bokat av mig... men det blev billigast. Det är gott om tid för bytet i alla fall.

So long and thanks for all the fish!

Helga on

Ooh lycka till!! Vad ambitiöst att skriva några timmar före avresa! Coolt med Seychellerna, inte direkt ett ställe man tillbringar en hel semester, så bra att passa på ihop med annat! Är avis, speciellt på dykning o vandring. Fast det är rätt skönt att sitta hemma i regnet och klappa på sin mage också.. Kram!

Kristin on

Lycka till med flygresan nu och njut av Seychellerna! Låter underbart :) Kram!

Eva on

Hoppas du har tur med askmolnet. Alla flygningar på Irland är inställda. Tänker på dig och vill att allt ska bli bra och kul och intressant. Kram! Eva