Det börjar närma sig

Trip Start Mar 11, 2011
Trip End Jan 05, 2012

Flag of United Kingdom  , Stoke-on-Trent,
Monday, February 21, 2011

Hur startar man egentligen en blogg? Ja inte vet jag, för detta är första gången jag bloggar, men nu är det i alla fall gjort.

Två och en halv vecka kvar till avresa så det är väl ganska lagom att starta upp Surrburken nu. Har varit ganska intensivt sista månanden med många saker som ska fixas, köpas kopieras, skickas, beställas, dubbelkollas etc. men nu tror jag att jag har hyffsad koll på det mesta.

Väntar på ett par minneskort och ett batterier till nya kamerorna bara. Den gamla, som inte var så gammal egentligen (född 2007), fick några droppar vatten på sig på Zanzibar i höstas och bestämde sig för att överge mig. Här intill finns sista bilden innan autofokusen slutade fungera. Det kanske kan se ut som att jag får skylla mig själv, men vågen kom från ingenstans, Jag tyckte nog att kameran gav upp lite för lätt, klenis! Nåja, nu har jag i alla fall en ny uppgraderad variant (+ en kompaktkamera) så förhoppningsvis ska det inte bli bildbrist på resan, kanske kan det till och med bli någon liten film också vad det lider.

Tänkte också lägga ut resplanen nu direkt, så att ni ser vad det är för resa det handlar om egentligen. Den är dock grov och kan komma att ändras beroende på förutsättningarna i det aktuella området. Just nu håller jag tummarna för att Marocko håller sig lungt så att det inte blir problem redan innan resan har börjat, vore lite småtungt.

Det här är tanken, ni kan också läsa mer på www.africantrails.co.uk/trip_trans-af/trip.php?trip=trans-af.

Week 1 - 4: Europe, Gibraltar, Morocco, Mauritania
Week 5 - 10: Mali, Burkina Faso, Ghana
Week 11 - 12: Togo, Benin, Nigeria
Week 13: Cameroon
Week 14 - 17: Gabon, Republic of Congo, Cabinda (Angola)
Week 18: Democratic Republic of Congo
Week 36 - 37: Sudan
Week 38 - 39: Egypt
Week 40 - 41: Jordan, Syria
Week 42 - 43: Syria, Turkey

Spännande va, 3 dagar kvar på jobbet, lite semester hemma med släkt och vänner, sen bär det av.........

Stefan A on

Om du säger A så får du säga B.. Varför ska du resa i Afrika i 43 veckor? Nice resa nevertheless..

Svante G on

David kommer att resa 43 veckor i Afrika, eftersom han øsnker att hitta sig själv. Detta är del 1 av planen för David att bli en vuxen man. Jag øsnker David lycka till på resan och är säker på att han kommer tillbaka som en riktig karl med en stor K

Oddvar Brå on

Kan du kvæss mæ et spyd å handel bongotrommå t dusseldorf så bli eg glad!

God tur!