Startskudet

Trip End Oct 29, 2008

Train

Flag of Denmark  ,
Monday, October 6, 2008

Her sagde vi farvel til familie og tog turen mod Hamborg.
Vi havde faaet koebt godt med forraad til rejsen og var meget spaendte. Det var vidst foerst da toget satte i gang at det gik op for os at vi skulle afsted.

Det foerste tog koerte til Hamborg og det var et dejligt moderne tog med masser af plads (2 saeder til hver). Den del af turen gik rimelig hurtigt uden at vi kedede os alt for meget. Vi fik et kaempe chok, da vi ankom til Hamborg Banegaard. Det var ligesom at ankomme til en lufthavn med samtlige fastfoodkaeder og butikker. Vi var her godt nok ikke i andet end en time og saa gik toget mod Wien.

Vi koerte til Wien om  natten og havde derfor booket en liggevogn. Her moedte vi et soeskendepar, som havde tradition for at rejse sammen og de gav os smaa tips og tricks til turen. Det er Hanne og Aage, som i kan finde paa et par af billederne :)

Fra nu af gik turen ret saa langsom!!! Daarlige toge og mindre gode pladser og ingen forstod rigtig engelsk. En smule frustrerende, men vi fik da sovet en del og kom da frem til Beograd. Her havde vi lige tid til at spise aftensmad (Bistroen i toget havde kun sandwich som bestod af en lys sesambolle med mayonaise, skinke og agurk - det maettede ikke til prisen....) Toget var godt nok forsinket pga. graensekontrol osv. saa vi var faktisk bange for at vi ikke kunne naa vores tog til Thessaloniki.

I toget til Thessaloniki fik vi tildelt vores egen liggevogn (6 personers) fordi at der var saa faa rejsende. Vi taenkte YES!!!! Men kl 4 om natten blev vi vaekket ved at der kom 3 kvinder og skulle sove i samme vogn, det var knap saa sjovt, fordi vi fyldte rimelig godt og ville gerne have lidt soevn inden den planglagte graensekontrol ved 6-tiden... Men ikke noget at goere ved det. Heldigvis var vi saa forsinket (det var togene der i Oesteuropa generelt...) at vi kunne sove til ved 8-tiden inden vi skulle have passene frem og udfylde underlige formularer til F.Y.R.O.M :s Vi forstod aldrig hvad de rigtig var til... Da vi ankom til Graekenlands graense en del timer senere, stoppede toget ved en bette station og alle gik ud og der blev sagt noget paa graesk (!!!!) Vi var godt forvirret men heldigvis fik vi forstaaet at der var strejke i Graekenland og toget derfor ikke ville koere videre. Saa kunne vi sidde der paa stationen og vidste ikke hvornaar vi blev hentet af en bus. Heldigvis kunne vi koebe noget mad i en lille kiosk (Dette tog havde overhovedet ingen mad, saa vi var paent sultne) Der gik heldigvis ikke saa lang tid foer der kom en rigtig turistbus og koerte os til Thessalonoki.

Finally ;p

briannenorgaard
briannenorgaard on

...
Det lyder da alligevel som en pænt begivenhedsrig tur derned ;P

Table of Contents