Cayo Guillermo - Varadero, del 1

Trip Start Apr 27, 2012
Trip End Jul 01, 2012

Flag of Cuba  , Ciego de Avila Province,
Sunday, June 3, 2012

Helgen er over, alle batterier (baade av teknisk og mer human utgave) er ladet og det meste er klappet og klart for en ny, lang etappe ute paa det blaagroenne hav. Naa er vi forresten redusert til to igjen, da gjesten vaar bestemte seg for aa dra hjem en uke tidligere enn foerst planlagt.

To-tre doegn med A/C paa rommet, TV, ordentlig dusj og bad og tilnaermet fri tilgang til mat og drikke doegnet rundt er fint, i alle fall for 2-3 netter om gangen. Utsikten og strandfasilitetene er ogsaa formidable. Men den er enda bedre fraa baaten, om noen skulle lure.

I kveld skal vi spise ordentlig pizza. Det er lenge siden sist, det.

Saa, ja. I  morgen tar vi fatt paa neste etappe, denne gang til Varradero. Litt bedre forberedt, og mindre kamikaze denne gang. Vi regner med ca. 4-5 doegn uten aa kunne gaa i land noe sted.

Naa er vi ikke bare lovet mat, vi har til og med allerede faatt mesteparten av det. Minibarene paa rommene vaare er naa fulle av egg, groennsaker, smoer (2,5 kg!), brus / drikkevann og ellers diverse smaating. I tillegg paastaar de at vi skal faa fisk og intet mindre enn 20 halvmetersbaguetter i morgen tidlig. Dette, kombinert med at vi kommer til aa toemme den lille butikken paa hotellet her for Pringles, kjeks og brusbokser, gjoer at den kommende uka nok kommer til aa bli noe annerledes enn turen hit.

Tro dog ikke at det er bare bare aa faa skaffet denne provianten. Butikker finnes ikke her vi er naa - de hadde uansett hatt lite aa leve av det lille av lokalbefolkning rundt her skaffer maten sin selv, og alle turistene er paa hotellene hele tiden likevel. Nei, her har det vaert smisking og lett bestikkelse av kokker paa hotellet (resepsjonen, hotellets ansikt utad, sa selvfoelgelig nei) og vennlige folk i marinen. Naa kan en lett tro at de gjoer alt for penger her, men det har ikke vaert inntrykket vaart saa langt, saa dette var veldig positivt for vaar del. Vi betalte hele...120 kroner for alt nevnt over (utenom det fra butikken her).

5 uker paa tur, 4 uker igjen til hjemreise.

Ja...morna!

s

1ern on

hoho, ar10 å lese!!? Menne - kor e PIXX?

Heidi on

Fantastisk reise! Vi kan bare ane alle øyeblikkene. Du beskriver godt!
Ellers ser jeg for meg visse aklimatiseringsutfordringer rundt neste månedsskifte.... ,-) Men NÅ - nyt livet, opplevelsene og reisen!