Oyster Cay - Shroud Cay

Trip Start Apr 27, 2012
Trip End Jul 01, 2012

Flag of Bahamas  , South Eleuthera,
Wednesday, May 9, 2012

Frokost, dukkert, anker opp, tut och kör - i det minste av den litt mer stille sorten. Første seiledag. Idyllen slår igjen inn pronto.

Metis er med sin grunne kjøl godt tilpasset livet i Karibien. Det skal ikke mye ekstra kjøl til her før antall steder en kan ankre opp / passere på vei til fortøyning reduseres betraktelig. Ulempen for "vår" båt er naturligvis en bittelitt mer ustødig båt generelt sett.

Etter litt akrobatikk for å komme oss ut av ankringsområdet og noen slag på kryss og tvers, var det tid for seil. Vindror! Fin vind.

I og med at værutsiktene er litt usikre, har vi valgt å fortøye oss til blåse i natt.

Strand, gåtur i et ikke altfor spennende naturreservat, bading / snorkling, grillmiddag. Og-så-videre!

Ja, det kommer nok til å komme en del gjentakelser via disse skildringene. Både fordi jeg glemmer hva jeg har skrevet tidligere, og fordi mange dager rett og slett blir veldig like når de skal beskrives med få ord. På den annen side vil det helt sikkert være ting jeg glemmer å skrive om.

Kort sagt: Kan fort bli godt vant til dette - g'natt.

s