Texas Hill Country

Trip Start May 19, 2012
Trip End Sep 09, 2012

Flag of United States  , Texas
Friday, June 29, 2012

Op woensdag 26 juni trokken we met onze zwarte Nissan (HEET HEET HEET) de heuvels van Texas in. Bekend om het groen en de wijn...van beide hebben we genoten. We zaten in een goedkoop hotel(keten) met een verrassend mooi uitzicht vanaf het balkon aan het meer.

Fredericksburg is een "Duits" dorpje en Texans looooooooove it. Op dit moment een hittegolf hier (dat is geen 30 graden maar 40+..lieve mensen in Nederland), maar in de Hill Country was het goed te doen met een lekker briesje (soort van). We hebben geluncht in een oud tankstation, omgetoverd tot populaire diner in Fredericksburg en gedineerd in het bekende Blue bonnet cafe met  chick fried steak (= geen kip maar steak gebakken als kip) en een Amerikaanse potroast (stoofvlees...voor Nick natuurlijk) in Marble Falls.

Het beste van ons tripje was toch wel de vineyard. We hebben daar heerlijke wijnen geproefd in een geweldig mooie omgeving (met lavendelvelden). The Hill Country ziet er een beetje uit zoals Toscane of bepaalde gedeeltes van Frankrijk...erg mooi, uitgestrekt en groen.

Vanmiddag (vrijdag) hebben we na mijn nacht/ochtenddienst met correspondent Reinout van Wagtendonk geluncht in een bbq-tent geluncht met uitzicht over Lake Travis. Geweldig uitzicht, heerlijk eten en een interessante gesprek over VS/NL. Morgenavond staat een echte rodeo op de planning, maar dan wel na mijn dagdienst. We zullen ook snel wat foto's uit Austin zelf uploaden.

Groetjes!

Ellie on

Hey Mariette en Nick,

Mooie plaatjes allemaal. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
Groetjes!