Home sweet home..

Trip Start Sep 25, 2010

Flag of Finland  , Oulu Province,
Wednesday, April 6, 2011

Nyt on matka ohi ja ollaan takaisin tutussa ja turvallisessa Suomessa. Suomeen paluu ei tuntunut niin erikoiselta kuin olin odottanut, johtui varmaan siitä että ehittiin olla jo reilu viikko täällä pohjolassa ennen Helsinkiin rantautumista. Lennettiin siis Bangkokista Kööpenhaminaan jossa vietettiin kolme päivää. Päästiin myös tutustumaan paikalliseen poliisilaitokseen kun Daniel joutui pidätetyksi otettuaan kuvia jostain rakennuksesta josta ei sais ottaa kuvia, varsinkaan jos näyttää terroristilta. Poliisilaitokselta vapautumisen jälkeen jatkettiin matkaa Malmöhön, jossa vietettiin seuraavat kolme päivää. Malmön jälkeen seuraava pysäkki oli Tukholmassa, jossa käytiin moikkaamassa mun serkkua ja tätiä. Vaikka oli tosi mukava jatkaa matkaa vielä täällä Euroopan puolella, mä aloin olla jo niin väsynyt etten jaksanut oikein nauttia kunnolla. Oli jotenkin sellainen olo että nyt ollaan melkein kotona ja olisin vain halunnut päästä perille, purkaa laukut ja olla rauhassa. Mutta nyt ollaan vihdoin kotona, laukut on melkein purettu ja täällä todellakin saa olla rauhassa. Aasia tuntuu tällä hetkellä erittäin kaukaiselta ajatukselta, vaikka siitä on kuitenkin tosi vähän aikaa kun sieltä tultiin, tuntuu että siitä olis jo ikuisuus. En oikein vielä osaa käsitellä tai järjestää kaikkea tapahtunutta, luulen että tarvin hieman aikaa ja etäisyyttä ja sen jälkeen voin käydä läpi kaiken mitä on tapahtunut viimeisen puolen vuoden aikana. Niin kuin sanotaan, pitää mennä kauas että näkee lähelle. Se piti paikkansa kun lähdettiin pois Suomesta, monet asiat selkiytyi päässä kun pääsi hieman kauemmas. Sama pätee myös siihen kun ollaan palattu takaisin, pitää ottaa vähän etäisyyttä ensin asioihin että pystyy käsittelemään mielessään kaiken näkemän ja kokeman. Mutta pääasia on, että tuntuu olla hyvältä takaisin. Vaikka monet asiat on vielä hieman keskeneräisiä, työt jne, on kuitenkin ihanaa että on kaikkea tuttua ja turvallista ympärillä.