Auckland, Going Home...

Trip End May 11, 2012

Boris poetsen

Flag of New Zealand  , North Island,
Wednesday, May 9, 2012

dag 85: Deze dag staat in het teken van opruimen. We hebben nog wat alcohol over en nadat Bob dit rond de namiddag heeft meester gemaakt, heeft hij de smaak te pakken en besluit hij nog wat extra biertjes te halen. Ook Neomy haalt zich nog wat flesjes breezer en als we hiervan zijn aant drinken tijdens het koken in de keuken van de camping, leren we een gezellig Engels stelletje kennen. Hiermee drinken en ouwehoeren we wat tot we rond een uur of 11 er helemaal doorheen zijn en naar de camper vertrekken.

dag 86: Vandaag moeten we Boris terugbrengen en helemaal leegruimen en dan begint de (belachelijk) lange reis naar huis. We gaan een beetje met gemengde gevoelens. Het is chill om weer es thuis in je eigen bedje te slapen, Bob vindt het ook chill om weer es wat te gaan gamen en hangen met vrienden op zijn gamekamer. Neomy mist vanzelfsprekend haar moeder en haar cavia. Van de andere kant was het een geweldige vakantie en het is jammer dat het nu alweer afgelopen is er zijn namelijk nog wel wat bestemmingen die we graag hadden willen aandoen. De vliegreis zelf is natuurlijk niet iets waar we om staan te springen, 26 uur vliegen en 2 tussenstops(Sydney en Dubai) met in totaal 4 uur wachttijd. Tellen we hier dan ook nog eens de reistijd van Dusseldorf naar huis, het wachten op de koffers en 2 uur luchthaven hangen in Auckland na het inchecken bij op dan komt de totale reistijd uit op een totaal belachelijke 35 uur!!!

Eenmaal aangekomen op de luchthaven blijkt Neomy's droom werkelijkheid te worden. Toen we de vliegtickets overhandigd kregen van het reisbureau stond er bij deze vlucht dat we met een airbus A380 zouden vliegen. Bij Neomy ging toen al een belletje rinkelen dat dit weleens dat nieuwe grote passagiersvliegtuig kon zijn waar zo'n 800 man in konden zitten. En jawel hoor, toen we naar de gate liepen stond hij daar; een vliegtuig zo groot als een cruiseschip. Het vliegtuig was twee verdiepingen hoog over de hele lengte, de onderste verdieping was voor het gewone volk, wij dus. De bovenste voor first and bussiness class, helaas mochten we daar geen kijkje gaan nemen, maar het schijnt zo te zijn dat dit soort vliegtuigen op de bovenste verdieping verschillende barren, jacuzzi's en zelfs een zwembad huisvest. Een ding is zeker, de volgende keer dat we met Emirates en deze knoert vliegen, moeten we zeker weten upgraden, gewoon om het eens mee te maken. Maar ondanks onze 'normale' plaatsten (lekker bij de nooduitgang dus aan ruimte geen gebrek), was het voor Neomy een super ervaring om met zo'n groot gevaarte te kunnen vliegen. Voor Bob was het net als ieder ander vliegtuig, alleen een maatje groter.

de groetuh, en jullie zijn allemaal gierige smeerlappen dat jullie geen geld hebben gestuurd!

b2o & de mupsj