Wellington, The Adrenalin Forest

Trip Start Feb 13, 2012
Trip End May 11, 2012

top 10 Holiday park (Lower Hutt, Wellington, New Zealand)
Adrenalin Forest
springen op het sjieke kussen

Flag of New Zealand  , North Island,
Friday, May 4, 2012

dag 80: Vandaag gaan  we weer met de ferry terug naar het noordereiland. We hebben hem dit keer op een wat meer christelijke tijd gezet: half 11. Het idee was om op de boot weer naar de i-site te gaan om nog even de planning voor de laatste dagen te regelen. Blijkt dat we nu een gare boot hebben waar geen i-site opzit, waardoor we in Wellington een i-site moeten gaan zoeken. Och ja hierdoor kunnen we wel een beetje in Wellington rondkijken, want dat hebben we nog niet echt gedaan.

Na een half uur door Wellington gereden te hebben vinden we eindelijk een parkeerplaats. Wellington is de hoofdstad van Nieuw Zeeland maar heeft nog geen 200.000 inwoners en blijkbaar niet veel parkeermogelijkheden, net zoals bij ons dus. In de stad zelf zie je wel weer overal gastjes op skateboards wat met name Bob dan weer erg kiks vindt. Bij de i-site konden ze ons niks nieuws vertellen en alles wat we wilden doen hoefden we niet van te voren te boeken, dus het bleek redelijk zinloos om hierheen te komen. Om alles niet helemaal voor niks te laten zijn besloten we nog even bij de mc donalds langs te gaan, Neomy moest toch naar de wc en ze hebben een burger hier die ze bij ons niet hebben en die is Bob al 3 weken de ogen aant uitsteken op de reclameborden. Bleek dat even een kut idee te zijn en dit is de keerzijde van verwend zijn. Na Fergburger in Queenstown kan je geen andere burgers meer waarderen.

Hierna besloten we naar Elsdon te rijden, het plaatsje waar het Adrenalin Forest, een klimpark, gevestigd is. Blijkt dat er in heel Elsdon geen internet te vinden is terwijl we dit toch echt nodig hebben. We besluiten dus maar weer terug te rijden, via Wellington, naar Lower Hutt waar we een park vinden dat wel na 1980 gebouwd is. Dit bleek dan meteen ook heel vet te zijn. Er zat hier een speelhal bij met onder andere een streetfighter 2 kast, een 1942 kast en een metal slug kast. Verder hebben ze hier het grootste springkussen van Nieuw zeeland, trampolines en een speeltuin met allemaal klim banen. Vooral het springkussen was erg cool en hier konden zowel Bob als Neomy even helemaal op loos gaan. We hebben nu dan ook besloten dat we ook zo een springkussen willen hebben in de tuin, want dat is echt vet.

De speelhal leek wel erg cool, maar hij was eigenlijk een beetje gaar en erg duur. Na wat geld overal in geduwd te hebben besloot Bob zich aan een potje streetfighter te wagen. Neomy die tijdens Bob's potje met haar lompe kloten aan de knoppen kwam duwde per ongeluk op start, waardoor ze 1 van Bob's credits verneukte en mee moest spelen. Bob die door de gare kast nog geen fatsoenlijke hadoken eruit kreeg geduwd, kreeg ze toen ook nog even om de oren van een zwaar buttonbashende Neomy die gewoon zo hard en snel mogelijk op alle knoppen tegelijk ramde en daardoor special move op special move maakte. Hierna had Bob geen zin meer in streetfighter, dus werd 1942 opgestart, een van Bob's vroegere favorieten. Hier hield hij het echter nog geen 3 minuten in uit dus ook hier had hij gauw geen zin meer in. Of het was vandaag geen goeie dag om te computeren of hij is het verleerd...

dag 81: Bob moet vandaag om 11 uur in het Adrenalin Forest zijn. Dit is een klimpark met allerlei klimroutes tussen de bomen. Er zitten 115 uitdagingen verdeeld over 7 routes met varierend moeilijkheids niveau en oplopend tot 31 meter hoogte. Je hebt 3 uur de tijd om zo veel mogelijk routes te doen. Bob heeft dit ook al een paar keer in het Fun Forest in Tegelen in Nederland gedaan alleen ga je daar maar tot 15 meter. Neomy is een keer mee geweest en die had geen zin om zich weer helemaal uit de naad te klimmen, dus die gaat wat winkelen. Bob besluit de eerste 2 makkelijke en lage routes over te slaan zodat hij zeker weet dat hij tijd genoeg heeft voor de laatste route, want dat is de hoogste met onder andere een zipline van 100 meter. Dit blijkt naderhand niet nodig aangezien hij binnen de 2 uur alle routes gedaan heeft. De beginroutes zijn niet zo speciaal maar het wordt steeds vetter en met de name de laatste is erg cool. Bob die inmiddels van zo veel shit is afgesprongen had gedacht dat de hoogte hem niet meer zo veel zou doen. Dit was ook zo, totdat hij aankwam bij de laatste route waar hij ineens op een platform stond op 31 meter hoog en hij als tarzan met een touw een meter of 20 richting een net in de vorm van een spinneweb moest slingeren. Je springt dan echt omlaag het diepe in en dat geeft toch wel weer een cool gevoel. Ook de ziplines waren erg vet aangezien ze erg lang zijn(tot 100 meter) en er op het einde 2 kussens hangen met een veer ertussen, waardoor je flink vaart kan maken en dan keihard ertegenop kan knallen zonder dat je je pijn doet.

Aangezien Bob binnen 2 uur klaar is zijn we op tijd terug op de camping. We besluiten Boris es te wassen, aangezien de ramen bijna niet meer doorzichtig zijn en Neomy besluit uitgebreid te koken. Ook krijgen we vandaag slecht nieuws, want we hebben het tweede sterfgeval in de familie. Na Loeki, de cavia van Neomy, is nu ook Billy a.k.a. Killer de hond van Bob's oudjes gestorven. Ondanks het slechte nieuws trekken we toch nog maar een biertje open, maar we liggen wel erg op tijd in bed.

De groetuh en kunnen jullie ervoor zorgen dat alles stopt met doodgaan als wij er niet zijn...

b2o & de mupsj