Het Kanchanaburi avontuur

Trip Start Feb 13, 2012
Trip End May 11, 2012

Flag of Thailand  ,
Friday, February 17, 2012

Dag 4: Vandaag een erg vol ma ook meesterlijk programma. Te beginnen met het bezoek aan de floating market van Damnoen Saduak. Dit is een dorpje waar de straten zijn vervangen door kanalen en iedereen zich dus noodgedwongen voortbeweegt met bootjes. Je stapt hier in een gondel en dan roeit een Thai je langs allerhande kraampjes langs de kant en op bootjes. Het coole is dat de locals met die bootjes werken alsof het gewoon karretjes in Bangkok zijn. Zo varen er bootjes met fruit en kokosnoten, bootjes met allerhande drankjes en zelfs bootjes met gaspitjes en een wok om eten te bakken! Buiten eten en drinken krijg je uiteraard allerhande prullaria waar je als backpacker geen zak mee kan doen aangezien dat alleen maar extra kilo's in je tas zijn.

Twas wel erg cool dat er een gast stond met 2 pythons die hij voor 200 baht(5 euro) in je nek legde om er vervolgens wat foto's van te maken. Bob wilde dit uiteraard doen en voor dat ie het wist stond ie met 2 pythons van een paar meter in zijn nek waarna we zelfs neomy nog even zo ver hebben gekregen om onder de staart van een van de beesten te kruipen voor een prachtig fotootje zoals jullie hiernaast allemaal kunnen zien.

Vervolgens werd er nog een stapel vreemde vruchten op kop getikt voor onderweg naar de volgende bestemming: the bridge over the river Kwai. De originele brug is platgebombardeerd door de amerikanen in de 2e wereldoorlog dus je staat nu op een stenen brug die een stukje verderop ligt dan waar de originele brug heeft gestaan. Er zit wel een museumpje bij en normaal voelen we ons hier niet zo tot aangetrokken ma tis toch echt wel een bizar verhaal en bijna ongelofelijk dat de japanners op 3 maanden tijd 100.000 krijgsgevangenen hebben gedwongen om zich dood te werken om een stomme spoorlijn te maken die meteen na oplevering weer naar de klote gebombardeerd werd door de Amerikanen, terwijl duizenden zwaaiende krijgsgevangenen er nog op stonden.

Hierna was het tijd voor het "hoogtepunt" van de dag: de Tiger Temple. Dit is een klooster waar boedhistische monniken allerhande wilde beesten, waaronder tijgers, beren en wilde zwijnen opvangen en africhten. Je kan deze beesten zien en de tijgers kan je aaien en je mag ermee op de foto maar dit alles wel met een erg dubbel gevoel. De tijgers waar je mee op de foto kan zijn allemaal zo erg verdoofd dat ze nauwelijks hun hoofd  op kunnen tillen. De prijzen die ze vragen voor simpele dingen zijn belachelijk en dit geld werd duidelijk niet gebruikt om de dierenverblijven te onderhouden aangezien deze er erg aftands uitzagen en we enkele tijgers met plastic zakken en allerhande rotzooi zagen spelen. De tempel is dan ook hevig bediscussieerd maar de monniken, sjmerige ratten als ze zijn, ontkennen de tijgers te drogeren en al het geld komt volgens hun weldegelijk ten goede aan de beesten. Maja de foto's zijn wel cool geworden en hier leren we van dat monniken overal ratten zijn, alleen neuken ze bij ons kleine kinderen en hier verneuken ze tijgers en lichten ze mensen op.

Om.de bittere nasmaak van de tiger temple een beetje weg te spoelen werd nog even de Saiyok Noi waterval bezichtigd waarna we naar onze eigen "waterbungalow" gebracht werden op de River Kwai. Het uitzicht vanuit de bungalow was echt top en 's ochtends lijkt het net alsof je wakker wordt in Tour of Duty op de Mekong, maar zoals jullie op de foto's zien was de "bungalow" zelf nogal primitief, de wc spoelde je door, door een bak water erin te kiepen, er was geen warm water, geen klamboe en de matras in bed voelde aan alsof ie was volgestort met beton. Om dit alles te vergeten hebben we ons aan het barretje bij de bungalow samen met een erg gezellig gezelschap van een Zweed, een Engelander, 2 Fransen, 2 Australiers en een Hollander helemaal laten vollopen totdat om 11 uur al het bier op was. Bob had zo veel gezopen dat ie ondanks het bed, de eerste keer deze vakantie fatsoenlijk geslapen heeft(Probeer ma es over een jetlag heen te komen als je geen ramen in je hotelkamer hebt en je tot half 5 's ochtends muziek hoort alsof je bed in een bar staat). Neomy had echter te weinig gezopen dus die had het wat zwaarder, maar daar leert ze alleen maar van voor de volgende keer:).

dag 5: 6 uur opstaan ma redelijk katervrij, wat goed van pas komt aangezien vandaag een hike in het Erawan national park naar de top van de 7 tier of 7 steps waterfall op het programma staat. De hike zelf is 2200 meter omhoog en daarna uiteraard weer omlaag dus 4,4 km totaal. Al met al een erg mooi tochtje met hier en en daar een beetje klimmen ertussen. Ook was het erg leuk dat we de hele weg werden geescorteerd door 2 zwerfhonden die de apen voor ons op afstand hielden. Neomy is erges na tier 6 gestopt, Bob is doorgelopen naar de top met onze engelse en zweedse vrienden aangezien het zwaar ten koste van zijn mannelijkheid zou gaan als ie die niet zou bereiken. Terug aangekomen bij Tier 6 trof hij Neomy aan op een steen angstig kijkend naar haar t-shirt dat 2 meter verder lag met een hele zwerm wespen eromheen. Ze bleek plotseling te zijn aangevallen door deze zwerm waarna ze haar t-shirt had weggegooid en alle wespen daar achteraan gingen. Aangezien Neomy helemaal onder de wespensteken zit heeft Bob eens even chaos en mayhem gezaaid in de wespenzwerm om ze te leren niet te fucken met mensen uit Spaubeek city. Na deze koelbloedige moordpartij zijn we gaan zwemmen in de poel water bij tier 4 ofwel de tietentier waar visjes nieuwsgierig aan je voeten knabbelen. Op de foto's is het slecht te zien maar die stenen waar je vanaf glijden hebben de vorm van 2 enorme jetsers, vandaar tietentier...

Dit was ons volledige Kanchanaburi avontuur waarna we in totaal ongeveer 24 uur moeten reizen naar onze volgende bestemming: Sukhotai. "Hoogtepunt" van deze trip is een rit van 6 uur met een nachttrein in Aziatische bedcabines waar Europese Bob eigenlijk niet inpast en Oosterse Neomy net wel. Vandaar vandaag wederom dit uitgebreide verslag want wat doe je anders van 10 tot 4 's nachts alleen in een te kleine slaapcabine...

De groetuh en waar blijft dat geld?

b2o & de Mupsj

Lamzak on

Jesus zeg... leuk die verhaaltjes, maar kunnen jullie ze niet een stuk korter maken? Tis echt te veel lezen zo en die foto's kan je er ook het beste eruit laten. Het voegt nauwelijks iets toe. Voorbeeld: Dag 1. Bankkok = leuk. Bvd Lamzak.

Mirja on

He neefje en Neomy,
Ziet er top uit! Maar jullie hebben wel de Moerbleumkes gemist in de Optocht! 1e priess, tuurlijk! Nonk Johnnie ook, maar ja dat was omkoperij..
Geniet van alles en tip, die sprinkhanen moet je dippen in hete chilie, smaakt plots heel anders. Enne, we willen meer bloot op die foto's!
Enjoy, Mirja

soppegreun on

Voor mij hoef je ze niet te lezen maar we kunnen dit uitprinten op het einde van de vakantie, dan maken ze da een boekje van. Verder is het ook bezigheidstherapie tijdens het reizen. Tis leuk om te reflecteren en kheb eigelijk totaal geen zin om te DS-en hier

soppegreun on

Gefeliciteerd mit de jetste pries en ich weit het omdat de pap in de sop zit weurt er mer get veurgetrokken mer ich hub gewert dat geer uche vrouwelijke charmes in de strijd hubt gegwaid om de jetste pries te kriegen dus dat is auch neet gans volges het beukske...

tis un bitje bangkok echtige toestenj doa in stein hahaha

Sen van de Ven on

Heij böbschen en Neomy, geer höbt weer get gemist hie mit de vasteloavend!!! Is toch weer 'n gans spectakel mit de moerbleumkes in de aksie. En dea pries höbbe veer toch ech waal aan ooze creatieve oetspattinge te danke en neet allein aan de charmes van de vriegezelle bloome, haha. Amezeer uch doa, tot t volgende verslaag, xx Sen van de Ven (zösterke van Mari), Ro en Zig

Lamzak on

Ah blijkbaar miste je de sarcastische ondertoon van mijn vorige bericht ;-)

soppegreun on

ja kweet ut batterij weer bijna leeg en kmoest snel antwoorden. Toen ik truglas dat je zelfs de foto's overbodig vond dacht ik al kut. Maja, antwoorden van comments doe ik altijd als iebed bijna leeg is.

Maar is het misschien een idee dat we het voor je inspreken? Dan kan je luisteren in bed...

Ietje Smeets on

Hen net met zwaar hoofd jullie verslag gelezen sjiek maar het is hier ook erg gezellig.
Jullie hoeven niet op geld te rekenen alles met de vastelaovend erdoor gedraaid .
Opa jarig vandaag kijken of we ergens wat vla krijgen op karnavalsdinsdag.
groetjes xxxx de Mam

Rick Janssen on

Hey Bob,

Koam via via op deze site terech, ich hej dich al gemist in d'n optoch. Mer blief veural zwa sjrieve en zwa ein foto's maken. Super vermakelijk om te laeze !!!

Groete oet Stein

Lionell on

Kijk dat zijn nu ideen! Een slideshow met bij elke foto een mooi ingesproken stukje tekst. Ik sta te popelen op jullie volgende verhaal :-)

Roelio on

Hee bopper en Neomy,

Leuke verhaaltjes en foto's! Zo te zien vermaken jullie je wel.. toch wel beetje jaloers. Veel plezier nog!

Greetz Roelio

soppegreun on

Kiks dat jullie het leuk vinden, carnaval missen was idd jammer ma dit is het dik waard...