Duits leren onderweg

Trip Start Apr 30, 2012
Trip End Jun 30, 2012

Flag of Germany  , Baden-Württemberg,
Saturday, June 2, 2012

Terwijl ik ontspannen zit te fietsen, gaan mijn gedachten steeds alle kanten uit. Zo was ik me vandaag aan het verbazen hoe snel ik Duits aan het leren ben. Ik hoor het de hele tijd rondom mij heen en als ik iets wil hebben dan ben ik verplicht om het in het Duits te vragen. Het gaat allemaal heel vlotjes. Ik zeg na wat ik hoor en verder probeer ik zomaar wat. Alleen zou een beetje grammatica welkom zijn want daaraan schort nog het een en ander. Spijtig dat kinderen verplicht zijn op schoolbanken een taal te leren want op deze manier gaat het veel sneller en is het veel leuker.

Vandaag sta ik op een andere wei bij een andere boer. Aan de ene kant staan de pony's en aan de andere kant staan koeien mij met lodderogen aan te kijken. Verder heb ik een tafel en een stoel ter beschikking gekregen en zit ik nu te typen in de schaduw van een boom. Gewoon geweldig!

Christel on

Sonja, jouw ervaringen moeten geweldig zijn. De natuur is prachtig, je ontdekt elke dag iets nieuws en de mensen leven mee. De zichten van de Donau langs de rotsen, doen me denken aan onze dropping met outward-bound. Hopelijk blijft de zon van de partij, maar volgens mij kan dat jouw "2 maanden lange ervaring" niet meer stuk. x Christel V

pa on

hallo bieke ben met linda en an en ons ma alles naar de kabien gaan doen in bredene laat thuis maar toch nog tijd om je nog wat moed in te spreken zie dat je je vlaams niet verleerd he kussen xxxpa ma

Peter on

Hé Sonja Allereerst prachiche foto's !! ben een beetje stikjaloers ! Z'on avontuur en z'on belevenisssen ! Het weer is hier bij ons "gekeerd , vandaag al heel de dag regen, de vooruitzichten terug beter tegen het eind v/d week. 20°
Hopelijk geen regen bij jou....
Groetjes Peter

mieke on

Soms mag een mens eens verwend worden. Vind je echt dat koeien lodderogen hebben, allez Sonja, bekijk ze nog eens goed. Volgens mij hebben ze mooie ogen en zo'n mooie wimpers. Als jij ze met lodderogen hebt gezien zullen ze wel in een wei met wiet gegraasd hebben!