Ontmoetingen

Trip Start Apr 30, 2012
Trip End Jun 30, 2012

Flag of Germany  , Baden-Württemberg,
Thursday, May 31, 2012

Mijn reis alleen is een geworden van ontmoetingen. En elke ontmoeting is anders.
Zoals die oude man in Mulhouse die me tegenhield toen ik met mijn zwaar beladen fiets door de straten reed en van me wilde weten: "Madame, vous Ítes le facteur?”
Of aan de Donau waar men gewoon naast je komt rijden om te informeren tot waar je denkt te geraken vandaag en je dan beginnen te briefen over het volgende traject.  Er zijn ook een aantal mensen die ik steeds opnieuw tegen kom. Zij zijn net als ik in Donaueschingen vertrokken en maken ongeveer dezelfde etappes. Dat worden dan oude bekenden en het weerzien is altijd zeer hartelijk.
Ik heb me ook al eens geŽrgerd zoals aan die man in Mc-Donalds toen ik mijn blog zat te up-daten. Hij kreeg ineens mijn fiets in de gaten en vond het nodig mij te zeggen: "Is dat jouw fiets die daar buiten staat? En heeft de politie jou dan nog nooit tegen gehouden?”
“Euh, nee, hoezo?”
“Je bent overladen weet je dat. Jouw remmen kunnen al dat gewicht niet tegenhouden. Maar je doet maar hoor.”
Nou ja, ik heb inderdaad een zwaar beladen fiets maar ik ben al verschillende keren een landgrens gepasseerd en nog nooit heeft een politieman of een douanier mij gezegd dat mijn fiets niet aan de normen voldeed.

PA on

Sonja er zijn altijd mensen die denken dat ze het weten maar het zal mischien wel goed bedoeld zijn best op je eigen oordeel voortgaan kusjes van ons Pa Ma xxx

Chris on

hey nichtje... die was gewoon jaloers!!! Niks van aantrekken en fietsen maar!

dikke X

Chris

mieke on

Ach Sonja, enkel naar de positieve dingen luisteren, er zullen altijd zeurpieten zijn: niks van aantrekken.