Van het ene waterbekken naar het andere

Trip Start Apr 30, 2012
Trip End Jun 30, 2012

Flag of Germany  , Baden-Württemberg,
Monday, May 28, 2012

Als je de Donau wil volgen vanaf de bron dan moet je even afwijken van de Eurovéloroute. De moeilijkheid is om over de scheidingslijn van twee wateren te geraken en dat is heel wat klimwerk. En hoewel ik heel flinke beentjes heb maar toch nog geen superbeentjes verdeel ik de tocht over twee kortere dagen. De weg is niet gemarkeerd en ik moet regelmatig op de kaart kijken en de weg vragen. Soms word ik spontaan aangesproken en ik word langs mooie plaatselijke wegen geleid. Een tweetal keer werd er zelfs voorgereden omdat het te moeilijk was om het allemaal uit te leggen. Heel sympathiek allemaal.

Peter on

Hé Sonja...!! Door al de vakantie dagen ed ben ik je een tijdje uit het oog "verloren" Maar wat een fatastisch avontuur maak jij mee ,en durf jij aan !! ongeloofelijk !! Je bent nu al meer dan een week alleen op pad ! Een heel ander soort reis zeker? Langs de ene kant hoef je met niemand rekening te houden , langs de andere kant MOET je ook alle beslissingen alleen nemen ! In elk geval " chapeau" proficiat ..ik zou zeggen volhouden zo Blijkbaar zit je voor op schema... Hoeveel km denk je nog te moeten doen?
Groetjes Peter

Chris Watjou on

Juist terug van een zalig Pinksterverlof in de Ardennen. Vermits ik maar part-time werk zijn we reeds donderdag voor de grote uittocht vertrokken. We hadden onze trekfietsen meegenomen om korte tochtjes te doen want het weer zag er veelbelovend uit. Zo fietsen zonder bagage is wel de max. Je tempo ligt veel hoger en klimmen zonder extra 20 kg gewicht is zalig. Toch wel even wennen vooral aan de poep en weeral vergeten mijn zonnebril op te zetten. Niet voor het licht maar wel voor die ambetante insekten die in mijn lenzen blijven plakken. Ik heb dikwijls aan je gedacht tijdens deze korte tochtjes door de Ardense bossen. Geuren, kleuren en het gefluit van de vogeltjes roepen bekende emoties op. Ik heb de indruk dat je de eenzaamheid goed aankan en je zult vlug merken dat "ne cyclist" op héél wat sympathie kan rekenen. Waarschijnlijk is de kwetsbaarheid en de durf om er alleen op uit te trekken voor de meeste mensen doorslaggevend. Veel succes nog op je tocht en tot morgen

Groetje Chris

INEKE on

Hey Sonja, als trouwe lezer van je blog kijk ik er elke dag naar uit om de update te lezen.

Na jaren een fiets te hebben 'staan' ben ik met het mooie weer, spontaan beginnen fietsen, kleine afstanden weliswaar maar ne mens moet ergens beginnen hé.
Nu nog een kinderstoeltje aanschaffen, dan kan mijn peutertje ook mee.
Keep up the good work zou ik zeggen ... Chapeau wat je daar allemaal doet, girlpower ! :-)
xxx Ineke

pa on

hello bieke bedankt voor je telefoontje je zus happy ons ma happy en ik........HAPPY tot morgen wees voorzichtigxxxxpa

mieke on

Hartverwarmend hé zo'n behulpzale vriendelijke mensen te ontmoeten.