Bodensee

Trip Start Apr 30, 2012
Trip End Jun 30, 2012

Flag of Germany  , Baden-Württemberg,
Sunday, May 27, 2012

Het is een verlengd weekend met stralend mooi weer en dan fietst en wandelt Duitsland. Ook de plaatsjes waar je 's middags je boterhammetjes kunt opeten zijn zeldzaam. Toch dacht ik een zalig plekje gevonden te hebben, in de schaduw en met een tafel en bank voor mij alleen.  Maar ik zit nog geen twee minuten of er strijkt een hele wandelvereniging neer die ook allemaal mee op die bank willen zitten. Er wordt opgeschoven en lunchpakketjes worden bovengehaald. Ik val nog net niet van de bank. Het voordeel is, je hebt gezelschap en je kunt al eens een babbeltje doen.  Ik communiceer in abominabel Duits terwijl die mensen de hele tijd maar blijven beweren dat ik het héél goed doe. Een man was geïnteresseerd in mijn fiets en wilde weten hoe zwaar hij was. Hij ging er stoer naast staan maar hij tilde hem maar met moeite op. Vijftig kg schatte hij en vertelde er ook ineens bij dat ik dan meer dan 30 kg bagage bij me heb. Dáárom heb ik het zo moeilijk met een heuvel op te rijden.

Nu kampeer ik aan de Bodensee en het is duidelijk weekend. De camping is helemaal volzet en ik ben omsingeld door andere kleine tentjes. Dat is mijn ding niet. Dus, morgen trek ik weer verder.

Nancy schoeters on

ik wens je een fijne reis verder, en popel al om je volgende verhalen te lezen... knuffel!! x x x

lian on

Sonia, hier is het even warm! Morgen als iedereen weer weg is en werkt, dan kan je weer genieten van de omgeving, het fietsen en het alleen zijn. ik volg je nog steeds met evengrote nieuwsgierigheid. Iedereen kan van je gezicht aflezen dat je de tijd van je leven hebt. Nogmaals, geniet ervan!!

mieke on

Ja ik kan het me voorstellen. Zo'n bende Duisters is ook niet te onderschatten.
Ik zou me ook blug uit de voeten maken en rust opzoeken.