Hagelbollen

Trip Start Apr 30, 2012
Trip End Jun 30, 2012

Flag of France  , Alsace,
Thursday, May 24, 2012

Ik maak eerst een ommetje naar het centrum van Mulhouse om dan in een stralende zon verder te fietsen richting Bazel. Ik schiet niet goed op en het lijkt alsof ik geen afscheid kan nemen van Frankrijk. Om drie uur besluit ik te stoppen, vlak voor de grens met Zwitserland. Vanuit de camping kun je de grens zien liggen. Ik heb zeeŽn van tijd en laat eerst mijn tentje uitgebreid drogen in de zon om het daarna rustig te kunnen opzetten. Net als alles is uitgepakt begint het in de verte te rommelen en wordt het dreigend donker. In een mum van tijd begint het hard te waaien en valt de regen er met bakken uit. Het regent keihard en de hagelbollen kletteren op mijn tentje. Ik ben er helemaal niet gerust in want het tentzeil is heel licht en kan makkelijk scheuren. Als het eindelijk ophoud en ik alles heb kunnen inspecteren, blijkt het tentje van Chris het prachtig gedaan te hebben. Het is nog helemaal heel en alles wat erin ligt is zelfs kurkdroog.

Nicole on

Gelukkig inderdaad dat het tentje stand hield. Weer een ervaring erbij. Nog eventjes en dan het volgende land binnenrijden. Groetjes en je bent goed bezig!

Ria on

Hallo dappere reiziger. De eerste keer dat ik op je blog kijk, terwijl ik met Martha telefoneer. Seffens ga ik alles eens nader bekijken en lezen.
Ik hoop dat je voortaan van onweders gespaard blijft. Veel fietsplezier en tot gauw. xxxRia

Pa on

Sonja hier 27a28 graden niet goed voor mijn hart maar ja beter dan hagelbollen he moed houden en hopen op beter maar denk er aan oostenrijk noemt men de pispot van europa veel geluk verder xxx pa

Bob Van Frausum on

Nen dikke proficiat voor La Douce France.Vanaf nu la Suisse zonder hagelbollen en veel genieten! Kus vanuit heet Brasschaat.

mieke on

Gelukkig maar dat het tentje de hagelbollen heeft overwonnen. La France is inderdaad 'douce', maar Zwitserland is ook erg mooi hé Sonja