Even de weg kwijt

Trip Start Apr 30, 2012
Trip End Jun 30, 2012

Flag of France  , Alsace,
Wednesday, May 23, 2012

Het gaat allemaal veel sneller dan de geplande 50 km per dag. Vandaag werden het er vlotjes 84, altijd maar rechtdoor fietsend langs het kanaal tot in Mulhouse. Alleen in Montbťliar ging het even mis. Omleiding! En dan raak ik gegarandeerd de weg kwijt. Zelfs na een paar keer vragen belandde ik steeds weer op drukke wegen met auto's die ontzettend veel haast leken te hebben. Ik voelde me helemaal niet veilig en wilde daar weg. Tot ik ineens merkte dat het kanaal al een tijdje gewoon naast de baan liep. Ongelooflijk, ik wist ineens waar ik was. Alleen fietste ik aan de verkeerde kant en op de verkeerde weg. Aan de overkant van het water lag een rustig jaagpad met vlakbij de gekende wegwijzertjes. Daar zou ik moeten kunnen geraken en liefst zo snel mogelijk!
Toen ik eindelijk de weg was over gestoken moest ik ook nog het kanaal over zien te raken. Dat kan alleen via sluisdeuren waar je niet over mag. De sluiswachter keek heel begrijpend toen ik hem mijn probleem voorlegde en riep er zijn maat bij. Met z’n tweeŽn droegen zij mijn zware fiets over de smalle sluisdeuren naar de veilige overkant.

christel hoogstoel on

Sonja, ik geniet van je reisverhaaltjes,ben zelfs een beetje jaloers op alles wat je durft en aankan, 'respect' zouden onze leerlingen zeggen. Hou er de moed in, je doet het fantastisch, nog een dikke kus en hopelijk krijg je nog veel mooi weer.

pa on

Geloof het, of niet ik kon mij niet houden ben zelf een ritje gaan doen 10 km kwas dood op hoe vlug verliest een mens zijn conditie nog veel goed weer en dat zou kunnen volgens de weervrouw met mijn fietsers hart ben ik bij je veilige tocht he meisje pa xxx

guido.nuyts@gmail.com on

Und, haben Sie jetz die Grenze uberquerd?
Wir wünschen Ihnene einen guten Reise mit dem Fahrrad.
Gie & Mieke

mieke on

Gelukkig bestaan er nog lieve en behulpzame mensen