Slakken

Trip Start Apr 30, 2012
Trip End Jun 30, 2012

Flag of France  , Franche-Comté,
Tuesday, May 22, 2012

Na twee nachten in een hotel begint het te kriebelen: ik wil fietsen. Het weer ziet er niet veelbelovend uit maar ik trek mijn regenspullen aan en begin aan een tocht van 72 km. Het lijkt alsof ik de enige ben die in dit weer wil fietsen, enkel de slakken op het jaagpad houden mij gezelschap. Zij schuiven met velen dwars over de weg terwijl ze net als ik, hun hele huis meezeulen. Ik moet slalommen om ze niet plat te rijden. Een enkele keer kom er mij een compostellaganger tegemoet. Hij heeft een ezel bij zich die heel zijn hebben en houden voorttrekt in een grote kar. De man loopt er vrolijk naast en zwaait enthousiast. Ik word er helemaal goed gezind van en begin te zingen op mijn fiets. Het is slecht weer, ik ben helemaal alleen maar ik vind het leven prachtig.

Marc on

Herkenbare omstandigheden, maar nu is het hier lekker warm Sonja. Het zou eindelijk wat beginnen beteren in Antwerpen.

pa on

hallo dochter wel bezorgd maar geniet er van heb zo ook eens zingend in mijn kayak gezeten en tijd gehad om na te denken xxx

Miekemo on

Mooie momenten op een boeiende reis.
Het is heel leuk om je te kunnen volgen via deze weg. Ik lees je verhaaltjes telkens weer met veel plezier.
Ik duim mee voor een zonnig vervolg van je reis.

mieke on

Ik bewonder je Sonja, je bent toch wel een van de grootste optimisten die ik ken.